تزریق چربیتزریق چربی باسن

همه چیز در مورد تزریق چربی به باسن

فرم و تناسب باسن یکی از فاکتورهای مهم در جذابیت اندام زنان است. اخیرا متد‌های جدیدی برای بزرگ کردن و فرم دهی باسن به کار می روند که یکی از آنها تزریق چربی به باسن یا فرم دهی باسن به روش برزیلی است.

فرم و تناسب باسن یکی از فاکتورهای مهم در جذابیت اندام زنان است. اخیرا متد‌های جدیدی برای بزرگ کردن و فرم دهی باسن به کار می روند که یکی از آنها تزریق چربی به باسن یا فرم دهی باسن به روش برزیلی است. همانگونه که از نام این روش مشخص است، از انتقال یا ترانسفر چربی و تزریق چربی جهت گرد کردن و فرم ‌دهی باسن بهره می گیرند. فرم دهی باسن به روش تزریق چربی، عموما در ۳ مرحله اجرا می شود:

برداشت چربی از برخی قسمت‌های بدن مثل شکم، پهلوها و ران
یکدست و خالص نمودن این چربی و آماده سازی آن برای تزریق و انتقال
شروع عملیات جراحی و انتقال چربی به برخی از قسمت های مشخص باسن. گفتنی است که برای انتقال چربی 3 یا 4 بریدگی کوچک بر روی باسن ایجاد می‌شود که پس از جراحی قابل رویت نیستند.
قبل و بعد تزریق چربی به باسن
مزایای تزریق چربی به باسن
تناسب اندام و شکل و سایز باسن افراد بیشتر به ژنتیک آن ها بستگی دارد، چه از لحاظ ساختار اسکلتی و چه از لحاظ تجمع چربی. البته با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم و ورزش مداوم می‌توانید به وزن دلخواه خود برسید و عضلات باسن را تا حدودی تقویت نمایید. اما برخی از افراد با وجود داشتن رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، از باسن صاف خود ناراضی هستند.

تزریق چربی به باسن از متد‌های جدید جراحی باسن است که بر اثرات ژنتیکی غالب شده و شما را به فرم باسن مد نظرتان می رساند. شایان ذکر است که در این روش مدت زمان بهبودی و نقاهت فرد پس از عمل، در مقایسه با روش پروتز باسن بسیار کوتاه تر است. همچنین پس از انجام جراحی نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان وجود ندارد.

مراقبت‌های پس از تزریق چربی به باسن
برای اینکه نتیجه فرم دهی باسن با تزریق چربی دقیقا همان چیزی شود که می خواستید، بایستی علاوه بر انتخاب یک جراح متخصص و حرفه ای، نکات مراقبتی بعد از جراحی را نیز به دقت مد نظر داشته و انجام دهید. وجود کمی درد پس از انجام جراحی کاملا طبیعی است که البته با استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح، قابل مهار می‌باشد. افزون بر این، به مدت ۲ هفته پس از جراحی نباید بر روی باسن خود بنشینید یا دراز بکشید. در این تایم زمانی شما باید بر روی پهلو یا شکم خود بخوابید و فقط جهت استفاده از توالت فرنگی به آهستگی بنشینید. در نهایت، پس از دو ماه یا ۸ هفته بدن شما کاملا به حالت نرمال برمیگردد و می‌توانید به راحتی تمام فعالیت‌های روزمره‌ خود را انجام دهید.

سوالات متداول تزریق چربی به باسن

1-ماندگاری بزرگ کردن باسن با روش تزریق چربی چقدر است؟

تجربه تزریق چربی به باسن نشان می دهد که این روش، ماندگاری زیادی دارد و حداقل 7 سال بدون تغییر باقی می ماند. در واقع سلول‌های چربی استفاده شده در این ناحیه برای طولانی مدت زنده باقی می‌مانند. با این حال در صورتی که پس از انجام این عمل وزن شما تغییرات زیادی داشته باشد، ممکن است نتیجه مطلوب از بین برود.

2-تزریق چربی به باسن چه عوارضی دارد؟

این روش نیز همچون هر جراحی زیبایی دیگری عوارض منحصر به خود را دارد. به خصوص اگر توسط جراح مجرب و ماهری انجام نشود. با این وجود عوارض احتمالی این روش، در مقایسه با سایر روش‌ها کمتر است. رایج‌ترین عوارض تزریق چربی در برخی موارد شامل کبودی، درد، نامتقارن بودن و عفونت در ناحیه مورد نظر است. اما در حالت کلی، عوارض این روش در مقایسه با روش پروتز بسیار کمتر است. و به اعصاب پا آسیبی وارد نمی کند.

3-نتیجه بالا بردن باسن به روش تزریق چربی چیست؟

پس از عمل، احتمالا باسن تا چند هفته متورم خواهد بود. اما بعد از گذشت مدتی، ممکن است حدود 30 الی 40 درصد از این چربی‌های منتقل شده جذب بدن شوند. اگر پزشک شما در کار خود خبره باشد، با در نظر گرفتن این نکته جراحی را انجام خواهد داد تا سایز باسنتان را به اندازه دلخواهتان تغییر دهد. نتیجه این جراحی کاملا طبیعی بوده و اکثرا رضایت بخش بوده است.

4-نقش جراح در نتیجه ی مطلوب تزریق چربی به ناحیه باسن؟

اگر جراحی تزریق چربی به باسن نسبتا پیچیده توسط جراح ماهر و با تجربه انجام نشود، خطرات و عوارض زیادی در پی خواهد داشت. ناحیه و مقدار چربی که جراح  برای تزریق انتخاب می‌کند، از عوامل بسیار مهم و موثر در نتیجه عمل هستند.

5-هزینه بالا بردن باسن به روش تزریق چربی چقدر است؟

هزینه ی این عمل به این دلیل که یکی از جراحی های زیبایی محسوب می شود، تحت پوشش بیمه نیست. لذا، پرداخت کل هزینه این جراحی به عهده خود بیمار خواهد بود. اما اینکه حدود هزینه چقدر خواهد بود، بستگی به این دارد که چه میزان چربی قرار است از بدن خارج شده و دوباره به ناحیه ی باسن تزریق شود. هزینه تزریق چربی به باسن در سال 99 از 5 میلیون تومان به بالا خواهد بود.

6-تزریق چربی به باسن بهتر است یا پروتز باسن؟

در روش تزریق چربی، از آنجایی که چربی مورد استفاده از بدن خود بیمار برداشته شده و نیازی به پروتز نیست، عمل با عوارض بسیار کمتری همراه خواهد بود. با این حال اگر بیمار لاغری هستید و چربی اضافی در بخش های مختلف بدنتان ندارید، پروتز باسن گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود. اما باید این نکته در نظر داشته باشید که پروتز باسن دارای عوارض بیشتری است؛ به خصوص که خطر ابتلا به عفونت و یا انقباض را بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا