جراحی زیباییسانترال لب

عمل سانترال لب پایین چیست و چگونه انجام می شود؟

لیفت ساترال لب پایین یک جراحی زیبایی و یک روش دائمی برای تغییر شکل لب‌ ها و حجم دادن به آن به صورت طبیعی است.

سانترال لب چیست؟ آشنایی با مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

زیبایی ظاهری یکی از عوامل مهم برای اعتمادبه‌نفس افراد محسوب می‌شود که قطعا زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی روی آن دارد. این روزها بسیاری از افراد به دنبال انجام عمل‌های جراحی زیبایی برای دستیابی به یک نتیجه ایده‌آل‌اند. به‌هرحال، عمل‌های زیبایی متعددی که روی چهره انجام می‌شوند، هم می‌توانند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشند و هم برخی از این عمل‌ها، دارای تاثیر دائمی نیستند و کارایی مطلوبی ندارند. عمل سانترال لب یکی از انواع عمل‌های زیبایی است که به‌واسطه ایجاد حجم بیشتر در لب‌ها، می‌تواند چهره را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهد.

با کمک عمل سانترال یا لیفت لب، می‌توان ناهنجاری‌هایی که روی لب‌ها ایجاد شده است را بهبود بخشید. این عمل جراحی با اهداف مختلفی انجام می‌شود و این موضوع ایجاب می‌کند که افراد قبل از انجام آن، در مورد جزئیات این عمل جراحی، مزایا، عوارض و … اطلاعات کسب کنند. به همین خاطر، در ادامه این مقاله در سایت کلینیک زیبایی دکتر سعید کاظمی قصد داریم شما را بیشتر با این تکنیک جراحی و هرآن‌چه که باید در مورد آن بدانید، آشنا کنیم.

برخی افراد از ظاهر لب های خود راضی نیستند و به دنبال تغییرات اساسی جهت تقویت و بهبود زیبایی خود می باشند. امروزه جراحی زیبایی و پلاستیک به کمک آمده تا رویا های شما در مورد زیبایی چهره تان به تحقق بپیوندد. جراحی زیبایی لب با هدف زیبا سازی چهره انجام می شود. انجام این نوع جراحی به روش های مختلفی صورت می گیرد. یکی از روش هایی که برای جراحی زیبایی لب انجام می شود، سانترال لب پایین است.

اگر به دلیل افزایش سن لب های شما زیبایی و برجستگی گذشته را ندارند، انجام سانترال لب یک راه برای کمک به شما جهت ایجاد تغییرات روی لب است. مراجعه به یک پزشک متخصص و مجرب نکته مهمی است که قبل از تصمیم گیری برای انجام لیفت سانترال لب باید به آن اندیشید. انجام جراحی نزد پزشکان مجرب باعث می شود تا نتایج بعد از عمل موفقیت آمیز باشند و همان گونه که شما انتظار داشتید، لب های تان تغییر کنند.

اگر به دنبال تغییرات اساسی در چهره خود از طریق سانترال لب پایین هستید، با ادامه مقاله زیر همراه باشید. در این مقاله سعی شده همه آنچه که شما در مورد این نوع جراحی باید بدانید، آورده شود تا شما با آگاهی و اطلاعات بیشتری جهت انجام جراحی تصمیم گیری نمایید. پس با ما همراه باشید تا هر آنچه که لازم است را در این زمینه بیاموزید.

عمل سانترال لب پایین چیست و چگونه انجام می شود؟

لیفت ساترال لب پایین یک جراحی زیبایی و یک روش دائمی برای تغییر شکل لب‌ ها و حجم دادن به آن به صورت طبیعی است. علاوه بر این، برای دستیابی به نتیجه بهتر، گاهی ممکن است تزریق لب نیز به این روش اضافه شود. این نوع جراحی برای افراد بین ۲۰ تا ۸۰ سال که از فرم لب خود راضی نیستند، توصیه می‌شود.

لیفت سانترال لب پایین ، یک روش جراحی است که شامل استفاده از بافت موجود در لب برای ایجاد حجم و برجستگی بیشتر لب است. حجیم سازی لب پایین معمولا در اکثر مطب‌ ها با استفاده از انواع پرکننده‌ های تزریقی برای حجیم ‌تر کردن لب ها انجام می‌شود. ولی لیفت سانترال لب پایین، باید توسط یک پزشک ماهر و کار بلد انجام شود، زیرا این کار به مهارت و تخصص نیاز دارد. بازسازی نقایص گسترده لب پایین یک جراحی دشوار محسوب می‌شود. تکنیک جدیدی جهت بازسازی و ترمیم لب پایین وجود دارند که هدف نهایی آن زیبا تر کردن دهان هنگام باز و بسته شدن است.

این تکنیک با نام لیفت سانترال لب، علاوه بر زیبایی دهان هنگام باز و بسته شدن، به فرم بهتر دهان و لب ها نیز کمک می کند تا نتایج زیبایی با رضایت بیشتری همراه باشند. انجام لیفت سانترال لب پایین شامل بازآرایی دقیق و اصولی بافت نرم در امتداد پوشش داخلی لب است. تا لب پرتر و از نظر زیبایی بهتر به نظر برسد. این روش بسیار تخصصی برای تقویت لب بر اساس استفاده از چیزی است که فلپ پیشرفته V-Y نامیده می‌شود.

در سانترال لب پایین، یک برش به شکل V در امتداد آستر داخلی لب پایین ایجاد می‌شود. که البته این برش ها در عکس بالا همانطورکه با خطوط نقطه زرد نشان داده شده است، مشاهده می‌شود. این خطوط مربوط به برش ‌های برنامه ‌ریزی‌ شده روی سطح داخلی لب پایین، قبل از جراحی هستند. در واقع این خطوط همان برش هایی هستند که قرار است، روی سطح مخاطی لب ایجاد شوند. پس از آن بافت کم تغییر داده می شود تا شکل V  تغییر جهت داده و به گونه ای تغییر پیدا کند تا شکل Y را همانطور که در سمت راست مشاهده می‌شود، ایجاد کند.

در این فرآیند تغییر V به Y، بافت مربوط به نقطه سفید در همان موقعیت خود باقی می ‌ماند. لبه‌ های بریده شده بافت مخاطی به هم دوخته می‌ شوند تا شکلY  را تشکیل دهند، بافت مربوط به نقطه قرمز به سمت بالا و سمت دهانه دهان گسترده می ‌شود. با مشاهده تغییر در موقعیت نقطه قرمز، می‌توانید ببینید که چقدر بازآرایی بافت انجام شده است.

با کشیدن این بافت از داخل به سمت بالا، لب پایینی پرتر شده و حجم بیشتری را از نمای جلویی نشان می‌ دهد. یکی از ویژگی‌ های عالی این نوع گستردگی مخاطی لب پایین این است که برش‌ ها همگی در امتداد پوشش داخلی لب ایجاد می ‌شوند بنابراین از هرگونه اسکار خارجی آشکار و واقعی جلوگیری می ‌شود. سانترال لب پایین به این روش، هیچ گونه زخم خارجی قابل مشاهده نخواهد داشت.

سانترال لب پایین

در تصویر بالا، نمونه ‌ای از سانترال معمولی یک بیمار قبل و بعد از عمل جراحی سانترال لب پایین و پیشرفت مخاط لب پایین برای ایجاد لب پایینی پرتر و حجیم تر آورده شده است. همانطور که در تصویر می‌ بینید، این بانوی جوان با تغییر در روی لب پایین خود به روش فلپ دارای لب پایین تر، خوش فرم‌ تر و زنانه‌ تر است و هیچ جای زخم آشکاری روی صورت او قابل مشاهده نیست.

این موضوع از نظر بصری و زیبا شناسی خیلی اهمیت دارد. اگر جراحی به این روش با دقت انجام شود،  نیازی به بازگشت سالانه برای درمان پرکننده تزریقی نخواهد بود و حتی بیمار مجبور به ترمیم مجدد نیست. قابل توجه بیماران مشتاق لیفت و سانترال لب: لیفت لب بالا را  نیز می‌توان همزمان  با سانترال لب پایین انجام داد. این یک تکنیک ساده است و شما را به اهداف اصلی بازسازی کامل لب پایین در یک مرحله با حداقل عوارض می رساند.

انواع سانترال لب با چه اهدافی انجام می شوند؟

  • بازیابی و اصلاح مشکلات دهانی
  • کمک به بهبود گفتار
  • ایجاد ارتفاع عمودی درست برای لب پایین
  • جلوگیری از نمایان شدن دندان‌ ها
  • ایجاد یک نتیجه زیباشناختی رضایت بخش با ظاهر خوب

توصیه‌های قبل سانترال لب پایین

قبل از انجام لیفت لب پایین، بیمار با جراح ملاقات می‌کند. معاینات اولیه انجام می‌شود. اگر بیمار کاندید مناسبی برای انجام این جراحی باشد، متخصص و جراح اقدامات لازم جهت جراحی را انجام می ‌دهد. اما قبل از اقدام برای جراحی باید روزها و شاید هفته ها قبل شرایط را برای جراحی آماده نمود. بنابراین اگر از مشکل پزشکی خاصی رنج می برید، قبل از انجام جراحی با پزشک خود مشورت کنید. اقدامات اساسی که قبل از انجام لیفت سانترال لب پایین به شرح زیر است:

بیمار نیز باید در نظر داشته باشد از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل‌های گیاهی خودداری کند زیرااین مواد می‌توانند خونریزی را حین جراحی سانترال لب پایین افزایش دهند.

  • حداقل ۲ روز قبل جراحی از کشیدن سیگار خودداری شود.
  • اگر به هر دارویی حساسیت دارید، به پزشک اطلاع دهید.
  • در روز جراحی آرایش صورت پاک شود.

نتیجه لیفت لب پایین بلافاصله بعد از جراحی قابل مشاهده خواهد بود. نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بیمار می‌تواند بلافاصله پس از جراحی به زندگی عادی خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا