بینیجراحی بینی

جراحی زیبایی بینی گوشتی ، آیا بینی گوشتی بعد از عمل برمی گردد؟

بزرگترین اشتباه در جراحی زیبایی بینی با پوست ضخیم ، این است که سعی کنیم بینی را صرفا کوچک کنیم ؛ چرا که باید در عمل زیبایی بینی این نوع از بینی ها با ایجاد استحکام بیشتر ، فرم بینی را زیباتر نمود و در حدی که مقدور است نیز بینی را کوچک تر کرد.

رینوپلاستی نام دیگر جراحی بینی

از آن جا که بیشترین حد زیبایی ، در صورت رعایت تناسب صورت و رعایت استانداردهای زیبایی شناسی حاصل می شود ؛ باید اشاره داشت که لازم است فرم بینی باید تا حدامکان با چهره بیمار متناسب باشد ، زیرا در غیر این صورت حتی ممکن است با انجام عمل بینی هارمونی چهره فرد و متعاقبا زیبایی او دستخوش تغییرات منفی قرار گیرد. از این رو در خصوص انتخاب فرم بینی ، حتما با بهترین دکتر جراحی بینی در تهران یا شهر محل زندگی خود مشورت کنید ؛ چرا که جراح  با توجه به آناتومی چهره شما و تجربه ای که طی سال های طبابت خود به دست آورده است ، بهترین فرم بینی را به شما پیشنهاد می دهد.

انواع بینی

با توجه به میزان ضخامت پوست بینی ؛ به ویژه در بخش نوک بینی ، نوع بینی تعیین می گردد. بینی ممکن است پوست ضخیمی داشته باشد که اصطلاحا گوشتی است ؛ یا می تواند پوست نازکی داشته باشد که اصطلاحا استخوانی است. در عمل جراحی بینی گوشتی ، تورم بینی دیرتر از بین می رود و تغییرات بینی نیز به سهولت یک بینی با پوست نازک ، به چشم نخواهند آمد.

بزرگترین اشتباه در جراحی زیبایی بینی با پوست ضخیم ، این است که سعی کنیم بینی را صرفا کوچک کنیم ؛ چرا که باید در عمل زیبایی بینی این نوع از بینی ها با ایجاد استحکام بیشتر ، فرم بینی را زیباتر نمود و در حدی که مقدور است نیز بینی را کوچک تر کرد.

بدین ترتیب افرادی که بینی اصطلاحا گوشتی دارند ، برای مشاهده نتیجه باید صبور باشند ولی در افراد با بینی استخوانی ، به دلیل پوست نازکی که دارند ؛ پوست سریع تر با ساختار بینی انطباق پیدا می کند و نتیجه عمل جراحی زودتر مشاهده می شود.

انواع روش های جراحی بینی کدام است؟

جراح به کمک تکنیک های جدید جراحی بینی و با بیهوشی عمومی جراحی بینی را انجام می دهد. به طور کلی عمل بینی به دو روش زیر انجام می شود: عمل بینی باز و عمل بینی بسته. تشخیص و انتخاب هر یک از این روش ها بر عهده پزشک جراح بینی است. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

جراحی باز بینی چگونه انجام می شود؟

این روش رایج ترین روش جراحی بینی است که در آن جراح، برشی روی پایه بینی (کلوملا) ایجاد می کند، سپس پوست بینی را به طور کامل به سمت بالا می برد. با این روش، جراح به طور کامل به ساختمان بینی دسترسی خواهد داشت و تغییرات ضروری را به راحتی ایجاد می کند. از مزایای روش جراحی باز بینی می توان به دسترسی کامل جراح به ساختمان بینی، کاهش احتمال عدم قرینگی سوراخ های بینی بعد از جراحی، فضای کار بیشتر جراح برای کار، رفع آسان تر کجی بینی و انحراف و نتیجه جراحی زیباتر. اگر جراح مهارت و تخصص بالا در این جراحی داشته باشد، هیچ گونه اثری از بخیه روی بینی باقی نخواهد ماند.

نحوه عمل بسته بینی چگونه است؟

این روش بدون ایجاد هرگونه برش روی بینی انجام می شود. جراح به کمک ابزاری مخصوص پوست بینی را بالا نگه داشته و سپس عمل جراحی از داخل بینی انجام می دهد. از مزایای این روش می توان به عدم ایجاد برش و باقی نماندن جای بخیه بر روی کلوملا و مدت زمان کمتر عمل اشاره کرد. اما بسیاری از متخصصان جراحی بینی این روش را برای جراحی مناسب نمی دانند زیرا جراح دید کامل بر ساختمان بینی ندارد و نمی تواند تغییرات پیچیده تر را ایجاد کند. نتیجه این جراحی به زیبایی عمل باز بینی نیست.

عمل بینی باز بهتر است یا بسته؟

امروزه اکثر متخصصان رینوپلاستی دریافته اند که مزایای عمل بینی باز بیش از نوع بسته آن است. در واقع در این عمل، جراح به دلیل داشتن میدان دید بیشتر می تواند تغییرات را به راحتی و بدون هیچ خطایی انجام دهد. علاوه بر این، نتیجه حاصل از این روش بهتر از عمل بسته بینی است.

جراح-زیبایی-برای-عمل-بینی-گوشتی

انواع بینی کدام است؟

اگر تصمیم به انجام عمل کوچک کردن بینی گرفته باشید، قطعاً دو واژه بینی گوشتی و بینی استخوانی را شنیده اید. اما تفاوت این دو گونه بینی چیست؟ چطور می توان بینی گوشتی و استخوانی را تشخیص داد؟ یا بهتر بگوییم، انواع مدل بینی چیست؟ بینی ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. بینی گوشتی
  2. بینی استخوانی

در ادامه به بررسی ویژگی هر یک از این انواع بینی می پردازیم.

بینی گوشتی

پوست ضخیم و چرب، داشتن غضروف ضعیف و پهن بودن نسبی نوک بینی از ویژگی های کلی این مدل بینی ها است.

آیا بینی گوشتی بعد از عمل برمی گردد؟

بسیاری از افرادی که بینی گوشتی دارند، ابراز نگرانی می کنند که بینی آن ها بعد از عمل راینوپلاستی بعد از چند وقت مجددا به حالت اول بازگردد. اما این نظر با پیشرفت تکنیک های جراحی، امروزه چندان صحیح نیست. دکتر شیرازی جراح و متخصص جراحی بینی در تهران در مورد این موضوع توضیحاتی را بیان می کند.

بینی استخوانی

غضروف قوی، پوست نازک و اغلب قوزدار بودن تیغه بینی از ویژگی های این مدل بینی است.

آشنایی با مدل های مختلف در جراحی بینی

یکی دیگر از مهم ترین بخش های جراحی رینوپلاستی انتخاب مدل مناسب بینی است. تمامی مدل های بینی برای همه چهره ها مناسب نیستند. مشاوره صحیح و آگاه کردن بیمار از مدل انتخابی بر عهده یک دکتر خوب است که با علم زیباشناسی خود، فرد را از استانداردهای زیبایی آگاه کند. به طور کلی مدل های بینی عبارتند از:

  • بینی عروسکی (بینی فانتزی)
  • بینی طبیعی
  • بینی نیمه عروسکی (نیمه فانتزی)

یک بینی ایده آل ، باید به بهبود زیبایی و تناسب صورت شما کمک کند ؛ نه این که آن هارمونی صورت تان را از بین ببرد. لذا جراحی زیبایی بینی ، در صورتی که توسط بهترین جراح بینی در تهران که در این زمینه از تبحر و تجربه لازم برخوردار است انجام پذیرد ؛ می تواند به افزایش زیبایی و تناسبات چهره و متعاقبا اعتماد به نفس بیمار بعد از عمل زیبایی بینی کمک کند. البته ناگفته نماند که افراد باید انتظارات واقع بینانه از نتیجه عمل بینی داشته باشند ؛ زیرا آناتومی صورت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و بنابراین تغییرات لازم بر اساس تناسب بینی و اجزای صورت ، در هر فردی متفاوت خواهد بود و نتیجه به دست آمده از عمل جراحی بینی در تهران یا سایر مناطق کشور نیز در هر شخص ، متغیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا