جراحی زیباییجراحی غبغب

آیا رفع غبغب بدون جراحی امکان پذیر است ؟

عوامل مختلفی در داشتن چهره و ظاهری زیبا نقش دارند؛ تقارن اجزای صورت، داشتن ابروهای زیبا و بی نقص، چشمانی شاداب و چانه ای متقارن و بدون چربی در زیبایی بیشتر افراد نقش دارد و اگر یکی از این اجزای صورت دارای نقصی کوچک باشد، می تواند از زیبایی چهره بکاهد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد آن را مانعی برای زیبایی خود می دانند، غبغب است

متقاضیان ایده‌آل جوانسازی گردن و غبغب

افرادی که از شل شدگی و آویزان شدن ناحیه زیر چانه یا همان غبغب خود دچار ناراحتی و نارضایتی هستند و البته در سلامت عمومی خوبی به سر ببرند و هم چنین آن دسته از افرادی که بیماری های زمینه ای نداشته باشند که اغلب خانم های که دچار افزایش سن شده اند کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل هستند.

علل احتمالی بروز غبغب

  • چاقی
  • ژنتیکی
  • اختلال‌های اسکلتی و غیراستاندارد بودن زوایای آناتومیک صورت
  • کم کاری تیروئید
  • ضعف غدد فوق کلیوی
  • کمبود پروتئین در برنامه غذایی
  • پیری و شل‌شدن پوست

رفع-غبغب

از نطر آناتومی ، صورت از سه لایه تشکیل شده است

  • لایه سطحی پوست
  • لایه عضلات پوست
  • و در آخر لایه زیرین که اسکلت را شامل می شود
تغییرات پوست و پیری از لایه سطحی تا عمقی اتفاق می افتد . در پوست اتفاقات سن و پیری در ابتدا به صورت شیارهای باریک اتفاق می افتد چین و چروک های ریز ایجاد می شود. بعد از آن شیار ایجاد می شود و سپس بافت پوست برمی گردد به شکلی که چربی ها و بافت های زیرین جا به جا می شوند.

تغییرات سن در عضلات هم تاثیر خود را می گذارد. عضلات شل می شوند و بافت های عمقی و چربی که روی آن ها قرار گرفته به پایین و جلو حرکت می کنند. به طوری که در کنار چشم شیار  و در کنار خط خنده لب عمق و فرورفتگی ایجاد می شود و خط می افتد. یکی از عواملی که در پیری پوست دخیل قسمت غبغب می باشد که در طول زمان دارای چربی می شود و پیری رخ می دهد و باید در اسرع وقت آن را درمان کرد.

برطرف کردن غبغب به وسیله دو روش امکان پذیر است

  • روش اول حذف چربی غبغب
  • لیفت پوست افتاده گردن

رفع-غبغب

دلیل ایجاد غبغب چیست؟

از دلایل عمده به وجود آمدن غبغب؛ بالا رفتن سن، چاقی بیش از حد و کم کردن قابل توجهی از وزن است که موجب شل شدن پوست ناحیه گردن می شود.

متدهایی که برای از بین بردن غبغب استفاده می شود

لیپوساکشن غبغب

این متد در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود و تاثیر بسیاری در رفع غبغب دارد. بدین وسیله می توان چربی هایی که در قسمت چانه مازاد هستند را به همراه یک بی حسی موضعی از بین برد. در بعضی از اوقات امکان دارد این برش در قسمت پشت گوش ها به وجود آید و بعد چربی های مازاد به وسیله یک لوله ی ظریف خارج شوند.

هایفوتراپی غبغب

غبغب در اثر گذر زمان و افزایش سن در ناحیه گردن نمود پیدا می کند و دلیل آن هم این است که؛ با افزایش سن کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می کند و باعث افتادگی و شلی پوست می شود که گردن هم از این قاعده مستثنی نیست.

با استفاده از هایفوتراپی که با امواج التراسوند کار می کند، می توان بدون جراحی غبغب را از بین برد و هایفوتراپی روشی است که تنها در یک جلسه موجب از بین رفتن غبغب می شود.

هایفوتراپی یا اولتراسوند تراپی روشی غیرتهاجمی و بدون درد است و هیچگونه دوره نقاهتی ندارد و تنها در 20 دقیقه قابل انجام است.

رفع غبغب با لیزر

جدیدترین روش برای از بین بردن غبغب لیزر اندولیفت است. در این روش با تحریک بافت های عمقی پوست موجب تحریک کلاژن سازی پوست و در نتیجه رفع افتادگی و سفت سازی پوست می شود.

استفاده از لیزر در لاغری صورت یکی از روش های مدرن و پیشرفته برای بهبود ظاهر صورت است. در این روش، پرتو لیزر بر روی پوست صورت تابیده می شود و با جذب رنگدانه های موجود در پوست، آنها را مختل کرده و از بین می برد. اشعه های مختلفی از لیزر وجود دارند که با توجه به حجم توده چربی تنظیم می شوند. ممکن است استفاده از لیزر با ماساژ لاغری ترکیب شود. همچنین، لیزر می تواند به کلیت های مختلف روی صورت اثر بگذارد، از جمله از بین بردن لکه های تیره، کاهش میزان افتادگی پوست، بهبود مشکلات مربوط به چروک ها و خطوط ریز صورت، بهبود روند تولید کلاژن و الاستین در پوست و غیره.

رفع-غبغب

مزایای استفاده از لیزر در لاغری صورت عبارتند از:

  • به دست آوردن نتایج سریعتر و قابل مشاهده تر نسبت به روش های سنتی لاغری صورت.
  • عملیات غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی است.
  • عملکرد محدودیت دارد و می تواند به طور انتخابی روی برخی از قسمت ها یا نقاط خاصی از صورت اعمال شود.
  • کاهش درد و متحمل شدن آسان تر در مقایسه با روش های جراحی.
  • مدت بازیابی کوتاه تر و عدم نیاز به استراحت طولانی.

با این حال، در نظر داشته باشید که لیزر نمی تواند به تنهایی بهبود کاملی در صورت ایجاد کند و ممکن است لازم باشد با روش های دیگر مانند تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب همراه شود. همچنین، قبل از استفاده از هرگونه روش لاغری، مهم است با اعتبارسنجی و مشورت با پزشک متخصص یا متخصص زیبایی صورت، از مناسب بودن آن برای شما مطمئن شوید.

لاغر کردن غبغب با اندولیفت

اندولیفت یا “Endolift” یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی صورت است که با تحریک به تولید کلاژن همراه است. اما مکانیزم آن به گونه ایست که می تواند در لاغری صورت هم تاثیر بگذارد. در این روش از لیزر نئودایمیوم آلومینیوم یا NdYAG استفاده می شود که با استفاده از انرژی نوری برای افزایش تولید کلاژن و تنظیم مجدد بافت پوست کاربرد دارد. این روش برای درمان چین و چروک در مناطقی مانند اطراف چشمان و دهان، کشیدگی پوست و لیفتینگ صورت استفاده می شود.

روش اندولیفت به  جراحی بدون درد  معروف است و باعث  بازگشت سریع به فعالیت های روزمره می شود و افرادی که درخواست تغییر ظاهر جوانترین صورت را دارند، می توانند از این روش استفاده کنند.

اندولیفت غبغب، کم تهاجمی ترین روش است و به صورت سرپایی بدون نیاز به بیهوشی قابل انجام است، که امروزه توسط بهترین متخصصین پوست و مو انجام می گیرد.

از مزایای اندولیفت نسبت به لیفت می توان به این مورد اشاره کرد که؛ اندولیفت روشی غیرجراحی است بنابراین فرد نگران بر جای ماندن اسکار و جای زخم پس درمان نیست و اثرات کاملا مشابه لیفت و شاید بهتر از لیفت را دارد.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا