بلفاروپلاستیجراحی پلک بالاجراحی پلک پایین

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

 با گذشت زمان بیشتر تغییرات در چهره افراد ایجاد می‏ شود. چشم ‎‏ها دریچه ‏‎ای به احساسات درونی انسان هستند که مراقبت از سلامت و زیبایی آن‏ها بسیار مهم است.

با گذشت زمان بیشتر تغییرات در چهره افراد ایجاد می‏ شود. چشم ‎‏ها دریچه ‏‎ای به احساسات درونی انسان هستند که مراقبت از سلامت و زیبایی آن‏ها بسیار مهم است. افرادی که دچار افتادگی پلک می ‏شوند از اینکه همیشه چهره‏ شان خسته، خشن و یا غمگین به نظر می‏ رسد ناراضی هستند عمل بلفاروپلاستی می تواند درمان مناسبی برای این عارضه باشد.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟
همه ما تمایل به زیبایی و جوانی داریم. بنابراین طبیعی است که در جستجوی راهی برای جوان تر شدن چهره باشیم. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن پوست پلک بریده شده تا چربی‏ های اضافه برداشته شود. عمل بلفاروپلاستی باعث جمع شدن حجم چربی پشت پلک و باز شدن چین و چروک های اطراف چشم می شود که کمک به شادابی و جوانی چهره می کند.

آیا بلفاروپلاستی همیشه جنبه زیبایی دارد؟
جراحی برداشتن پلک همواره جنبه زیبایی ندارد و در بسیاری موارد کاملا یک عمل درمانی محسوب می ‎شود تا از خطرات احتمالی که ممکن است به چشم و بینایی وارد شود جلوگیری گردد. قبل از اقدام و تصمیم گیری برای انجام این روش باید با پزشک و جراح خود مشورت کنید و نمونه کارهای قبلی را مشاهده نمایید. تمامی ابهامات و سوالات خود را در جلسه مشاوره بپرسید تا بتوانید با آگاهی کامل انتخاب درستی انجام دهید.

جراحی پلک چشم در کشورهای آسیای شرقی
در کشورهای آسیای شرقی بیشتر افراد جوان عمل بلفاروپلاستی را به منظور درشت‏ تر شدن چشم ‏ها انجام می ‏دهند.

مدت زمان عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟
جراحی پلک به صورت سرپایی در مدت 2 الی 3 ساعت انجام می شود و فرد بلافاصله پس از آن به خانه باز می گردد. در بعضی موارد ممکن است برای نتیجه گیری بهتر و رسیدن به حالت دلخواه فرد جراحی لیفت پلک در دو مرحله انجام شود.

سن مناسب برای انجام
معمولا سن خاصی برای این جراحی در نظر گرفته نمی‏ شود زیرا تنها برای افتادگی پلک بر اثر افزایش سن نمی ‏باشد و ممکن است فردی در جوانی به صورت ژنتیکی پف و یا افتادگی پلک داشته باشد. نتیجه جراحی بلفاروپلاستی برای افراد سن بالا که در دهه چهل یا پنجاه سالگی خود هستند، حدودا 10 تا 12 سال ماندگار و ثابت است. اما بعد از آن احتمال دوباره جمع شدن پوست پلک وجود دارد و کاملا طبیعی می‏ باشد.

 بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چه فوایدی دارد؟
پوست و چربی بیش از حد پلک‏ های فوقانی، علاوه بر ظاهری پف کرده موجب سنگین شدن پلک ‏ها می ‏شود و در بینایی فرد اختلال ایجاد می‏ کند. با حذف پوست و چربی اضافی می‏ توان دید فرد را بهبود بخشید.
همچنین زیر چشم‏ ها سه بخش جداگانه چربی ‏های مداری قرار دارند که به مرور زمان کاهش این چربی ‏ها باعث آویزان شدن پوست می‏ گردد. برداشتن چربی اضافی زیر چشم‏ ها باعث از بین رفتن چروک و سفت شدن پوست می‏ شود.
درمان پف زیر چشم با عمل بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی تنها برای درمان افتادگی پلک بالای چشم نیست بلکه برای پف زیر چشم نیز به کار می رود.

در جراحی لیفت پلک از بی حسی استفاده می شود یا بیهوشی؟
جراحی پلک با توجه به شرایط پزشکی فرد و تشخیص پزشک ممکن است تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی کامل انجام شود. در صورتی بیهوشی کامل انجام می شود که هردو ناحیه پلک و زیرچشم نیاز به بلفاروپلاستی داشته باشند. اما بی حسی موضعی به جراح این امکان را می دهد تا حرکت عضلات چشم را در حین عمل بررسی کند تا عوارض جانبی آن از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا