تخلیه ژل پاژ

نحوه تخلیه ژل پاژ به چه صورت است؟ و اهمیت انتخاب کلینیک مناسب در تخلیه ژل پاژ

غیر قابل‌ جذب بودن ژل پاژ باعث می‌شود تا این ماده پس از مدتی بر اثر کشش جاذبه به سمت پایین حرکت کند. حتی ممکن است به طور ناگهانی از پوست سر باز کند و مشکلات بهداشتی و زیبایی فراوانی برای افراد به ‌وجود آورد.

تخلیه ژل پاژ موضوعی است که افراد زیباجو به تزریق آن بایستی اطلاعاتی تخصصی در مورد آن دست پیدا کنند. بنابراین ژل پاژ اگر چه یکی از مواد رایج برای ایجاد حجم در نواحی مختلف صورت، مانند لب، گونه و سایر نواحی بدن است اما چند سالی است که دیگر چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

اگر چه امروزه دیگر از این ژل برای انجام عمل‌های زیبایی استفاده نمی‌شود. اما افراد بسیار زیادی هستند که برای تخلیه آن با مشکلات زیادی روبرو هستند و گاهی این تخلیه توسط پزشکان کم تجربه به گونه ای انجام می شود که لتعث سیاهی پوست و تخریب بافت های صورت ، لب و .. می شود.

با این حال و با توجه به اهمیت موضوع ، انتخاب پزشک باتجربه و متخصص برای تخلیه ژل پاژ بایستی مورد توجه افرادی باشد که تصمیم دارند که با کمترین چالش و آسیب نسبت به تخلیه آن اقدام کنند.

ژل پاژ یا همان پلی اکریل آمیر نوعی ژل جذبی است که تا ۸ الی ۱۲ سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت. از آنجایی که حدود ۸ الی ۱۲ سال پیش، عمل‌های زیبایی و پلاستیکی تا این حد پیشرفت نکرده بود، بسیاری از افراد برای حجم‌دهی و ایجاد تغییراتی در صورت خود از ژل پاژ استفاده می‌کردند. ژل پاژ یکی از ابتدایی‌ترین ژل‌هایی بود که توسط بسیاری از مردم در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

عوارض ژل پاژ

همان‌‌طور که گفته شد، ژل پاژ ماندگاری بسیار بالایی دارد و برخلاف سایر ژل‌های موجود در بازار پس از مدتی در ترکیبات بدن افراد حل نمی‌شود و ممکن است تا آخر عمر فرد از بین نرفته و باقی بماند. شاید بسیاری از افراد این ویژگی را یک مزیت بدانند. اما این ویژگی می‌تواند باعث بروز مشکلات و عوارض وخیمی در طولانی مدت شود. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین عوارض ایجاد شده توسط ژل پاژ می‌پردازیم.

  • غیر قابل‌ جذب بودن ژل پاژ باعث می‌شود تا این ماده پس از مدتی بر اثر کشش جاذبه به سمت پایین حرکت کند. حتی ممکن است به طور ناگهانی از پوست سر باز کند و مشکلات بهداشتی و زیبایی فراوانی برای افراد به ‌وجود آورد.
  • تورم و التهاب از دیگر عوارض نامناسب آن است. محلی از صورت که به آن ژل پاژ تزریق شده، ممکن است بر اثر عفونت، متورم و ملتهب شده و مشکلات عفونی شدیدی برای افراد به وجود آورد. عواملی مانند ضربه خوردن به محل تزریق نیز باعث تشدید عفونت، تورم و التهاب در افراد می‌شود.
  • برخی اوقات، عفونت ایجاد شده در محل تزریق ژل پاژ، با عفونت‌های چرکی همراه می‌شود و دردسرهای بزرگی برای افراد به وجود می‌آورد.
  • از دیگر عوارض نامناسب شدیدی که این عمل زیبایی در صورت افراد ایجاد می‌کند، ایجاد فیبروز و چسبندگی و سفتی بافت پوست است که در زیبایی افراد تاثیر نامطلوبی خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر فردی برای فرم دهی لب خود از ژل پاژ استفاده کند، ممکن است پس از گذشت زمان، ژل پاژ باعث گلوله شدن لب او شده و ظاهری نامناسب برای فرد ایجاد کند.

تخلیه ژل پاژ

نحوه تخلیه ژل پاژ به چه صورت است؟

با این حال بسیاری از افرادی که در گذشته ژل پاژ تزریق کرده‌اند، حالا به‌دنبال روشی برای تخلیه آن هستند. تخلیه ژل پاژ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تخلیه ژل پاژ با سوزن
  • تخلیه ژل با سونوگرافی
  • تخلیه ژل با جراحی
  • تخلیه ژل با آنزیم

اهمیت انتخاب کلینیک مناسب در تخلیه ژل پاژ

تخلیه ژل پاژ یک عمل بسیار حساس و تخصصی است. به همین خاطر پزشک متخصص باید آشنایی کامل با عصب‌های صورت داشته باشد تا بتواند برش‌ها را در بهترین قسمت‌ها ایجاد کند. از همین رو انتخاب یک پزشک باتجربه و ماهر بیشتر از هرچیز دیگری در عمل تخلیه ژل‌های دائمی اهمیت دارد. بنابراین این عمل نباید توسط اشخاص غیرمتخصص یا پزشکان غیرماهر انجام شود.

گاهی برای تخلیه ژل پاژ راهی جز ایجاد شکاف روی پوست و محل تزریق و فشردن محل مورد نظر و تخلیه ژل پاژ وجود ندارد که ممکن است عوارضی مانند تورم، التهاب و عفونت به همراه داشته باشد. تخلیه ژل پاژ باید به صورت مرحله‌ای و تدریجی انجام گیرد تا مشکلات عفونی به وجود نیامده و یا به کمترین میزان ممکن برسد.

پزشک متخصص با مهارت و تجربه خود کوچک‌ترین برش‌ها را در قسمت‌های لازم ایجاد می‌کند تا ضمن تخلیه اصولی ژل، آسیبی به بافت‌های مجاور وارد نشود و همچنین بعد از عمل نیز جای زخم و بخیه روی صورت باقی نماند. رسیدن به بهترین نتیجه برای تخلیه ژل‌های دائمی فقط به تخصص پزشک و شناخت کافی او از عصب‌های صورت بستگی دارد؛ بنابراین مراجعه به یک کلینیک تخصصی پوست و مو و همچنین انتخاب یک پزشک ماهر و باتجربه را نباید در تخلیه ژل پاژ دست‌کم بگیرید.

با این حال، قبل از اقدام برای تخلیه ژل پاز باید با پزشک متخصص و با تجربه ای مشورت کرد که بتواند در کمترین زمان و آسیب بتواند فرایند تخصصی تخلیه ژل پاز را انجام دهد.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا