تخلیه ژل پاژژل فیلر

اهمیت انتخاب کلینیک مناسب برای تخلیه ژل پاژ

عوارض ژل پاژ و جا به جایی آن باعث شد تا بسیاری از افراد قبل از یک سال اقدام به تخلیه ژل کنند. تخلیه این ژل بسیار حساس است و نیاز به موقعیت مناسبی دارد که پزشک آن را تشخیص می‌دهد.

قبل از توضیح در خصوص تخلیه ژل پاژ بد نیست باید بدانید که ژل پاژ که به ژل پلی آکریل آمید هم شناخته می شود، یکی از راه های زیبایی و جوانسازی پوست صورت است. استفاده از این روش در ۱۰ سال گذشته بسیار رایج بوده اما با توجه به معایب و عوارضی که دارد.

در این میان بیشتر پزشکان استفاده از آن را یک روش منسوخ شده می دانند. این ژل غیرقابل جذب است و برای برجسته کردن گونه ها و لب ها از آن استفاده می کنند و تنها مزیت این ژل دائمی بودن آن است. غیر قابل جذب بودن آن باعث شده تا در زیر پوست کمی جابه جا شود.

عوارض ژل پاژ و جا به جایی آن باعث شد تا بسیاری از افراد قبل از یک سال اقدام به تخلیه ژل کنند. تخلیه این ژل بسیار حساس است و نیاز به موقعیت مناسبی دارد که پزشک آن را تشخیص می‌دهد.

نحوه تخلیه ژل پاژ به چه صورت است؟

تزریق ژل پاژ یک روش منسوخ‌شده برای جوان‌سازی است که امروزه در هیچ کلینیک معتبری انجام نمی‌شود؛ برعکس، بسیاری از افرادی که در گذشته ژل پاژ تزریق کرده‌اند، حالا به‌دنبال روشی برای تخلیه آن هستند. تخلیه ژل پاژ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تخلیه ژل پاژ با سوزن
  • تخلیه ژل با سونوگرافی
  • تخلیه ژل با جراحی
  • تخلیه ژل با آنزیم

با این حال، تخلیه ژل با جراحی رایج‌ترین روش برای رهایی از این ماده نسبتا خطرناک است. در این روش پزشک ناحیه تحت تزریق را پیدا کرده و بعد از مشخص کردن عمق آن، برش‌های کوچکی روی پوست ایجاد می‌کند. هرکدام از این برش‌ها ممکن است به اندازه دو میلی‌متر باشد. سپس مواد را با حرکت دست و کمی فشار یا با استفاده از وسایل مخصوص از پوست خارج می‌کند.

در صورت نیاز، پزشک قبل از تخلیه ژل پاژ، ناحیه موردنظر را با کرم‌های بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌کند. بعد از تخلیه کامل صورت یا اندام از ژل، ناحیه تخلیه‌شده به‌صورت کامل شست‌وشو داده می‌شود. توجه کنید که هرچقدر زمان بیشتری از تزریق ژل گذشته باشد، احتمال عدم تخلیه کامل آن بیشتر خواهد بود.

تعداد جلسات تخلیه ژل پاژ

تعداد جلسات مورد نیاز برای تخلیه ژل تا حد زیادی به روش انتخابی برای این کار بستگی دارد. معمولاً در روش‌های تزریقی و کم تهاجمی‌تر نمی‌توان تخلیه را به یک باره در یک جلسه انجام داد و نیاز به حداقل دو جلسه یا بیشتر است؛ اما در مواردی که جراحی برای تخلیه پیشنهاد می‌شود مشکل بیشتر افراد در یک جلسه برطرف خواهد شد و بعد از آن صرفاً برای چکاپ یا تمیز کردن نواحی تحت درمان نیاز به مراجعه به پزشک وجود دارد.

مراقبت‌های پس از تخلیه ژل پاژ

  • تا 48 ساعت بهتر است از کمپرس سرد استفاده شود.
  • آنتی بیوتیک تجویز شده را به دقت مصرف نمایید.
  • موقع خواب با گذاشتن 2 بالشت پهن زیر سر و تنه زاویه 45 درجه ایجاد نمایید تا تورم کمتری ایجاد شود.
  • تا 48 ساعت به صورت خود آب نزنید.

اهمیت انتخاب کلینیک مناسب برای تخلیه ژل پاژ

تخلیه ژل پاژ یک عمل بسیار حساس و تخصصی است. به همین خاطر پزشک متخصص باید آشنایی کامل با عصب‌های صورت داشته باشد تا بتواند برش‌ها را در بهترین قسمت‌ها ایجاد کند. از همین رو انتخاب یک پزشک باتجربه و ماهر بیشتر از هرچیز دیگری در عمل تخلیه ژل‌های دائمی اهمیت دارد. بنابراین این عمل نباید توسط اشخاص غیرمتخصص یا پزشکان غیرماهر انجام شود.

پزشک متخصص با مهارت و تجربه خود کوچک‌ترین برش‌ها را در قسمت‌های لازم ایجاد می‌کند تا ضمن تخلیه اصولی ژل، آسیبی به بافت‌های مجاور وارد نشود و همچنین بعد از عمل نیز جای زخم و بخیه روی صورت باقی نماند. رسیدن به بهترین نتیجه برای تخلیه ژل‌های دائمی فقط به تخصص پزشک و شناخت کافی او از عصب‌های صورت بستگی دارد؛ بنابراین مراجعه به یک کلینیک تخصصی پوست و مو و همچنین انتخاب یک پزشک ماهر و باتجربه را نباید در تخلیه ژل پاژ دست‌کم بگیرید.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا