آکادمیجراحی زیباییلیفت سینه

آشنایی با جراحی ماموپلاستی، لیفت سینه یا بالا کشیدن سینه

دقت کنید دلیل اصلی این افتادگی، ضعف عضلات سینه در تحمل وزن سینه و خاصیت ارتجاعی پوست است. بزرگی سینه فقط در شدت و تسریع ایجاد آن تاثیر می‌گذارد.

قبلا هم در خصوص لیفت سینه و  روش انجام آن در سایت با شما صحبت کرده بودیم اما در توضیح بیشتر باید گفت که  لیفت سینه یا ماستوپکسی یکی از جراحی‌های رایج در میان زنان است و اکثر بانوان به دلیل موقعیت سینه، افتادگی نوک سینه به جراحی لیفت سینه اقدام می‌کنند.با انجام لیفت سینه می‌توان سینه ای سفت و خوش فرم داشت.

لیفت سینه یا ماموپلاستی به دلیل افتادگی سینه انجام می شود

یکی از دلایل افتادگی سینه افزایش سن است با بالا رفتن سن، بافت سینه به طور طبیعی کمی انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و به طور فزاینده ای کم می‌شود. از دیگر دلایل افتادگی سینه می‌توان به بارداری و سپس شیردهی اشاره کرد در این بازه سینه‌ها کشش یافته و دچار افتادگی می‌شوند. کاهش وزن نیز یکی دیگر از دلایل افتادگی سینه در خانم ها می‌باشد.زنانی که وزن قابل توجهی از دست می‌دهند، که معمولا با کاهش حجم سینه همراه است و در نهایت به افتادگی سینه منجر می‌شود و در نهایت ژنتیک نیز در افتادگی بافت سینه در زنان نقش دارد.

در عمل زیبایی لیفت سینه یا ماموپلاستی ، جراح با استفاده از تکنیک های مختلف که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت به سینه ها فرمی منسجم تر می دهد و آن را به سمت بالا می کشد تا شکلی گردتر و زیباتر به خود بگیرند. در طول این عمل ، پوست های اضافی دور سینه کشیده شده و حذف می شوند. علاوه بر این، گاهی آرئول یا هاله اطراف نوک سینه نیز کوچک تر می شود تا سینه ها شکل ظاهری بهتری به خود بگیرند.

لیفت-سینه

افتادگی سینه دلایل مختلفی دارد و شرایط متعددی در بروز آن دخیل است. جدای از دلیل ایجاد آن، عوارضی که برای فرد مبتلا ایجاد می‌کند، بسیار آزار دهنده است. افتادگی سینه فقط در کسانی که سایز سینه بزرگی دارند، اتفاق نمی‌افتد، بلکه حتی بانوانی که سایز سینه شان کوچک است نیز می‌توانند درگیر این عارضه شوند.

دقت کنید دلیل اصلی این افتادگی، ضعف عضلات سینه در تحمل وزن سینه و خاصیت ارتجاعی پوست است. بزرگی سینه فقط در شدت و تسریع ایجاد آن تاثیر می‌گذارد.

سینه های افتاده تا ناف یا حتی زیرشکم، اعتماد به نفس فرد را پایین خواهد آورد، فرد را از حضور در اجتماع دور خواهد کرد و حس ناخوشایندی در وی ایجاد خواهد کرد. فرم مناسب ناحیه سینه در بانوان در میزان جذابیت آنها به طور مستقیم تاثیرگذار است. به همین دلایل است که برخی بانوان به دنبال عمل زیبایی لیفت سینه هستند.

جراحی لیفت سینه برای چه کسانی پیشنهاد می شود؟

-کسانی که نوک سینه‌های آنها به سمت پایین است.

-کسانی که نوک سینه ها یا منحنی که در زیر سینه قرار می‌گیرند.

– کسانی که سینه های نا متقارن دارند.

سینه هایی که به صورت کشیده هستند و تمایل دارند گرد به نظر برسد.

لیفت سینه

مراقبت‌ های ‌بعد از عمل سینه که باید بدانید

انجام دادن فعالیت‌های ‌سبک

پس از عمل هم حتما به مدت چهار تا شش هفته استراحت نمایید. البته که کار‌های ‌شخصی خود را بعد از روز اول جراجی انجام خواهد شد. ورزش‌هایی ‌که سبک هستند مثل پیاده روی اصلا ممنوع نیست. اما ورزش‌هایی ‌که سنگین می‌باشند را تا دو ماه اصلا نباید انجام داد.
همچنین اشیای سنگین را اصلا نباید بردارید. در هنگام استراحت کردن دقت داشته باشید که اصلا نباید بالای سینه خواب شوید به دلیل این که باعث به بروز یکسری مشکلاتی می‌گردد البته اگر متخصص فقط غدد لنفاوی نگهبان را در هنگام عمل برداشته است محدودیت خواب شما تا اندازه‌ای ‌کمتر می‌شود.

نرمش‌های ‌مناسب

نرمش نمودن پس از جراجی یکی از مسائلی است که لازم است به آن دقت کنید. برای مراقبت‌های ‌عمل سینه پیشنهاد می‌کنیم که نرمش‌هایی ‌که برای دست و شانه هست را یک روز پس از جراحی انجام دهید به خاطر این که از خشکی مفصل جلوگیری خواهد کرد.

تغذیه مناسب بعد از جراحی

نوع تغذیه بعد از عمل سینه از مراقبت‌های ‌عمل سینه دیگری است که باید به آن توجه خاص کرد. در صورتی که شما گرفتار بیماری زمینه‌ای ‌ویژه‌ای ‌نیستید باید اطلاع داشته باشید که رژیم غذایی خود را محدود نکنید. اما اگر به مریضی‌های ‌زمینه‌ای ‌مثل فشار خون و یا مریضی دیابت دچار هستید باید اطلاع داشته باشید که نیاز است از یک رژیم خاصی پیروی نمایید.
پس از تمام شدن عمل سینه باید از غذاهایی که این غذاها رقیق کننده خون می‌باشند مثل سیر، پیاز، ادویه و غیره بخورید و مناسب است از مصرف غذاهایی که این غذاها دارای چربی زیادی می‌باشند اجتناب کرد و تا جایی که توان دارید از سبزیجات و میوه پس از عمل مصرف نمایید.

پوشیدن لباس راحت

دقت به نوع لباس پس از جراحی سینه یکی از مراقبت‌های ‌عمل سینه خیلی لازمی است و تلاش کنید از لباس‌هایی ‌که دارای زیپ می‌باشند استفاده نمایید تا در زمان خارج نمودن لباس به مشکل نخورید. استفاده کردن از سوتین برای زنان پس از عمل هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت اما باید توجه کرد که سوتین حتما باید از جنس نخ و راحت باشد.

خودداری از رانندگی کردن

از رانندگی نمودن تا یک مدتی اجتناب نمایید به دلیل این که حرکت دست و همین طور شانه هنوز به صورت طبیعی برنگشته. برخی خانم‌ها ‌وجود دارند که امکان دارد پس از عمل رانندگی نمایند اگر که شما این عمل را انجام دهید قطعا خطر بالایی را برای سلامتی و ایمنی بدن به همراه خواهد داشت.
شما باید توجه داشته باشید که دست و شانه انسان پس از جراحی سینه نیاز به یکسری مراقبت‌های ‌عمل سینه زیادی دارد. رعایت نکردن این نکات سبب می‌شود که نتیجه بدی را از جراحی بگیرید.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا