اتوپلاستیجراحی زیبایی

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی، به عنوان یک روش جراحی پلاستیکی، برای اصلاح شکل و اندازه گوش‌ها انجام می‌شود.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی در واقع بر روی گوش بیرونی ( لاله گوش ) انجام می شود. چرا که بهترین راه برای خلاصی از گوش های برجسته عمل زیبای گوش موسوم به  اتوپلاستی است. این عمل زیبایی کمتر از یک ساعت بطول می انجامد و دوران نقاهت آن کوتاه است.

عمل اتوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افرادی بالای 7 سال که در سلامت کامل هستند و بیماری خاصی ندارند و دارای گوش های برجسته هستند می توانند عمل اتوپلاستی را انجام دهند. اما بهترین کاندیدای عمل اتوپلاستی افراد بالای 15 سال می باشند.

آیا امکان عمل با بیهوشی وجود دارد؟

بله، در صورتی که فرد از عمل با بی حسی ترس و واهمه داشته باشد می توان عمل را در بیمارستان با بیهوشی عمومی انجام داد.

مدت زمان کل عمل چقدر است؟

انجام عمل اتوپلاستی معمولا در کمتر از یک ساعت به اتمام می رسد.

جراحی زیبایی گوش

آیا امکان برگشت عمل وجود دارد؟

طبق تکنیکی که در  کلینیک زیبایی دکتر سعید کاظمی انجام می شود چون هم پوست و هم غضروف اضافه دستخوش تغییر می شوند امکان برگشت وجود نخواهد داشت.

آیا عمل اتوپلاستی عوارض دارد؟

عمل اتوپلاستی هم مانند سایر عمل های جراحی ممکن است عوارضی داشته باشد. از جمله تورم، کبودی و یا عفونت. که البته با توجه به توصیه های پزشک بعد از عمل تا حد زیادی می توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد. بطور کل عوارض عمل اتوپلاستی خیلی جدی و قابل توجه نیستند.

کشیدن بخیه ها چند روز بعد از عمل است؟

بخیه های عمل اتوپلاستی از نوع جذبی هستند و نیازی به کشیدن بخیه ها نیست.

دوران نقاهت عمل زیبایی گوش چند روز است؟

احتیاجی به گذراندن دوران نقاهت بعد از اتوپلاستی بصورت استراحت مطلق در منزل نیست. فقط تا 2 روز باید مراقب حفظ پانسمان باشید و فعالیت و ورزش های سنگین را انجام ندهید.

آیا جراحی توسط پزشک متخصص انجام می شود؟

بله، جراحی توسط پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام می شود.

آیا ورزشکاران هم می توانند عمل زیبایی گوش انجام دهند؟

بله. ورزشکاران هم در انجام عمل گوش محدودیت ندارند. فقط  تا مدتی در حدود دو هفته باید از انجام ورزش های سنگین خودداری کنند.

آیا جراحی گوش دردناک است ؟

عمل جراحی گوش ( اتوپلاستی ) ؛ با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی و در بیمارستان یا مرکز جراحی و به صورت سرپایی انجام می شود.

 از این رو باعث ناراحتی بیمار نشده و  بیمار در حین جراحی زیبایی گوش ، دردی احساس نخواهد کرد بنابراین انتخاب نوع بیهوشی ، می تواند منوط به سابقه پزشکی و اضطراب بیمار برای انجام عمل باشد که در عمده موارد ، بیهوشی عمومی استفاده می شود.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

جراح گوش ، در ابتدا مشخص خواهد کرد که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی گوش هستید یا خیر؟
سپس اندازه ، شکل ، استقرار و تقارن گوش های شما را بررسی می کند.
در مورد سابقه پزشکی ، جراحی های قبلی و نتایج دلخواه از شما سوالاتی می پرسد.
عکس هایی از گوش و صورت شما ، برای تعیین نوع تکنیک جراحی گرفته می شود.
جراح ، در مورد تغییرات احتمالی گوش و جزئیات جراحی ؛ مانند بهبود و مراقبت های مورد نیاز پس از جراحی صحبت خواهد کرد.
از چند هفته قبل از اتوپلاستی ؛ مصرف آسپیرین ، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی باید متوقف گردد ؛ زیرا این موارد ، احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می دهند.
سیگار ، جریان خون در پوست را کاهش می دهد و بهبودی روند آهسته ای خواهد داشت ؛ از این رو باید سیگار و محصولات حاوی تنباکو و نیکوتین را قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

گوش ها در پایان عمل ، پانسمان می شوند.
در طول دوره نقاهت ، خارش و ناراحتی مختصری را تجربه می کنید.
برای کنترل و تسکین درد احتمالی ، داروی مسکن برای تان تجویز می شود.
در طول روند بهبودی ، به هیچ وجه نباید به گوش های خود فشار وارد کنید ؛ بنابراین به پهلو نخوابید و صرفا به حالت طاقباز استراحت کرده و بخوابید.
طی پروسه بهبودی از دستکاری ، فشار وارد آوردن و کشیدن بخیه گوش ها خودداری کنید ؛ لذا توصیه می شود که لباس های گشاد و جلوباز بپوشید تا زمان تعویض لباس به گوش های تان فشاری وارد نشود.
پانسمان قرار داده شده بر روی گوش ها باید چند روز بعد از جراحی و توسط پزشک معالج تان برداشته شوند.
پس از برداشتن پانسمان ، جراح برای شما هدبند مخصوصی تجویز می نماید که باید در طول شبانه روز و حدودا به مدت دو تا شش هفته و به طور مرتب ( به جز مواقع استحمام ) آن را بر سر داشته باشید به طوری که گوش های تان را بپوشاند.
تا زمانی که پزشک تعیین نموده باید از انجام هر گونه فعالیت سخت ؛ مانند ورزش های شدید ، برای جلوگیری از آسیب دیدگی گوش پرهیز شود.
گوش ها ، نباید تحت هیچ شرایطی دچار عفونت شوند ؛ چرا که عفونت می تواند نتیجه جراحی زیبایی گوش را مختل کند.
لذا با استفاده از محلول ضد عفونی کننده ، باید گوش ها را تمیز و ضد عفونی کنید.
بعضی بیماران ؛ بر اثر داروی بیهوشی دچار سرگیجه ، تهوع و استفراغ می شوند ؛ در این موارد ، یک رژیم غذایی سبک باید به بیماران داده می شود.
تا مدتی بعد از عمل زیبایی گوش ، ممکن است بازکردن دهان به طور کامل برای تان دشوار باشد ؛ این اتفاق امری بدیهی بوده و نگران کننده نیست.
جراحی زیبایی گوش

مزایا جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

جراحی زیبایی گوش، به عنوان یک روش جراحی پلاستیکی، برای اصلاح شکل و اندازه گوش‌ها انجام می‌شود. مزایای جراحی زیبایی گوش شامل موارد زیر می‌باشد:

۱- بهبود شکل گوش: جراحی زیبایی گوش، به شما اجازه می‌دهد تا شکل گوش خود را به دقت اصلاح کنید. این عمل، به شما امکان می‌دهد تا به شکل گوشی که با آن راضی نیستید، خداحافظی کنید و به شکلی جدید با خود اطمینان پیدا کنید.

۲- بهبود روانی: جراحی زیبایی گوش می‌تواند بهبود روانی شما را نیز به همراه داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که افرادی که با شکل گوش‌هایشان راضی نیستند، ممکن است از پیچیدگی‌های روانی مانند استرس و افسردگی رنج ببرند. با انجام جراحی زیبایی گوش، شما می‌توانید به شکلی جدید با خود اطمینان پیدا کنید و از سلامت روانی بهتری برخوردار شوید.

۳- افزایش اعتماد به نفس: با تغییر شکل گوش‌های خود، ممکن است احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و خود را در جمع بهتر احساس کنید.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا