بوتاکسبوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه انجام می شود؟

هیپر هیدروژن عبارت پزشکی است که به تعریق بیش از حد اطلاق می گردد. در واقع این افراد زمانی که هوا گرم هم نباشد عرق می کنند و عمدتا استفاده از ضد عرق هم به آنها کمک بسیاری نمی کند.

تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس روشی درمانی است که می تواند با فلج کردن موقتی عضلات صورت موجب درمان چین و چروک شود. پزشکان همچنین برای درمان بیماریهای عصبی-عضلانی مانند میگرن، اسپاسم عضلانی و هیپرتروفی از بوتاکس استفاده می کنند.

با تزریق مقداری بوتاکس در نقاط مختلفی از زیر بغل تحریک غدد تعریق کمتر شده و در نتیجه این اتفاق با سرعت کمتری می افتد و دیگر به شدت گذشته نخواهد بود. این روش کنترل خوبی روی میزان تعریق و بوی بد زیر بغل ایجاد خواهد کرد و برای افرادی که از این عارضه رنج می برند گزینه بسیار مناسبی است.

هیپر هیدروژن عبارت پزشکی است که به تعریق بیش از حد اطلاق می گردد. در واقع این افراد زمانی که هوا گرم هم نباشد عرق می کنند و عمدتا استفاده از ضد عرق هم به آنها کمک بسیاری نمی کند.

تزریق بوتاکس یک روش درمان جدید برای افراد مبتلا به هیپیدروزی است. اگر بدن شما بیش از حد عرق می کند ممکن است کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس باشید.

کاهش عرق با تزریق بوتاکس زیر بغل

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، تزریق بوتاکس را برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل تایید کرده است. این ماده با مسدود کردن یک ماده شیمیایی در بدن که غدد عرق را فعال می‌کند، عمل می‌کند.

تعریق بیش از حد می‌تواند نشانگر یک بیماری زمینه‌ای یا ناشی از عارضه جانبی یک دارو باشد، پس اگر فردی متقاضی تزریق بوتاکس زیر بغل باشد باید بررسی کند که تعریق‌اش به دلیل بیماری یا داروی خاصی نباشد.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوروتوکسین است که از میکروب‌هایی که باعث بوتولیسم (نوعی سم غذایی) می‌شوند، تشکیل شده است. اما نگران اصطلاح میکروب و سم نباشید، اگر تزریق بوتاکس توسط یک پزشک متخصص انجام شود کاملا بی خطر است.

کاربرد شاخص بوتاکس در درمان‌های زیبایی است که با فلج موقت ماهیچه‌ها موجب صاف شدن چین و چروک‌های صورت می‌شود. همچنین پزشکان برای درمان بیماری‌های عصبی عضلانی مانند میگرن، اسپاسم عضلانی و تعریق غیرطبیعی و بیش از حد از بوتاکس استفاده می‌کنند.

اگر تعریق فرد با داروهای ضد تعریق درمان نشود، فرد کاندیدای بوتاکس می‌شود. بوتاکس برای کاهش تعریق در نواحی دیگر مانند دست‌ها، پاها و صورت نیز به‌کار می‌رود که البته تزریق آن در این نقاط مورد تایید سازمان FDA نیست.

تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه انجام می شود؟

جهت تزریق بوتاکس زیر بغل نیازی به بیهوشی نیست و در ابتدا پزشک محل تزریق را جهت از بین بردن هر گونه آلودگی و جلوگری از عفونت ضدعفونی می کند. سپس از طریق با استفاده از مواد بی حس کننده یا قرار دادن یخ، زیر بغل را بی حس می کند؛ این کار سبب می شود با وارد سوزن های ریز به زیر بغل هیچ دردی احساس نشود.

در مرحله بعدی پزشک نواحی تعریق را مشخص و نشانه گذاری می کند. معمولا تزریق بوتاکس در زیر بغل به صورت شبکه ای و با فواصل حدود یک الی دو سانتی متری از یکدیگر انجام می شود. بسته به وسعت ناحیه زیر بغل، ممکن است نیاز به تزریق چند باره بوتاکس وجود داشته باشد. لازم است بدانید که همان طور که پیش تر ذکر شد، تزریق بوتاکس برای درمان تعریق زیاد تنها در زیر بغل نبوده و در دست و ها و پاها نیز انجام می شود ولی دوز تزریق با یکدیگر متفاوت است.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس

تا کنون مطالعات بسیاری در رابطه با ارزیابی ایمنی تزریق بوتاکس انجام شده است ولی برخی عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس در زیر بغل عبارتند از:

  • درد یا کبودی در محل تزریق
  • سردرد
  • نشانه های آنفولانزا
  • افتادگی پلک
  • خشکی چشم

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس بسیار نادر هستند و در صورت تزریق توسط بهترین متخصص پوست رخ نمی دهند. برخی از این عوارض جدی عبارتند از:

  • ضعف عضلانی در کل بدن
  • مشکل بینایی
  • دشواری تنفس
  • از دست دادن کنترل مثانه

نقاحت پس از تزریق بوتاکس در زیر بغل

شما می توانید فعالیت های عادی خود را بلافاصله پس از دریافت تزریق بوتاکس از سر بگیرید. بین ۲ تا ۷ روز طول می کشد تا از تعریق در منطقه درمان شده جلوگیری شود و تا ۲ هفته بعد اثرات تزریق بوتاکس در زیر بغل قابل مشاهده هستند.

تزریق بوتاکس درمانی موثر برای جلوگیری از تعریق بیش از حد است و می تواند موجب بهبود کیفیت زندگی افراد شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا