ژل فیلرلیفت بینی با ژل

تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند ؟

اگر بخواهیم ماندگاری تزریق ژل را به صورت کلی بررسی کنیم، هرچه قوام ژل استفاده شده سفت‌تر باشد و در نواحی عمیق‌تری تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

ژل‌ها یا فیلر‌ها به موادی با قوام ژلی گفته می‌شود که برای حجم‌دهی، محو کردن چین و چروک و اصلاح انحنای سطحی صورت (کانتور) به زیر پوست تزریق می‌شوند. تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات صورت است. روشی ایمن، سریع، موثر و مقرون به صرفه که می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم.

ژل و کاربردهای تزریق ژل چیست ؟

تزریق ژل بیشتر با کاربرد پر کردن چین و چروک صورت شناخته می‌شود و در دنیا هم با نام فیلر چین و چروک شناخته می‌شود. ولی واقعیت این است که این روش درمانی کاربردهای بسیار بیشتری دارد.

چند مورد از کاربردهای رایج تزریق ژل …

محو و برطرف کردن خطوط اطراف بینی و دهان (خطوط ماریونت، خطوط خنده و پرانتزی)
جبران و بهبود حجم از دست رفته‌ی گونه‌ها و مناطق گیج‌گاهی (پروتز گونه)
برطرف کردن خطوط عمودی بالای لب
حجم دهی و بزرگ کردن لب‌ها (پروتز لب)
پر کردن فرورفتگی بین چانه و لب پایین (پروتز چانه)
بهبود تقارن کلی صورت
رفع گودی و سیاهی زیر چشم
لیفت ابرو
اصلاح فرم بینی
جوانسازی پوست پشت دست

مراحل تزریق ژل

تزریق ژل لب نیازی به اتاق عمل ندارد و در محیط کلینیک یا مطب قابل انجام هستند. در ابتدای جلسه درمانی، با یکی از متخصصین کلینیک خانه سفید مشاوره می‌کنید تا نیازهای درمانی و شرایط شما به طور دقیق بررسی شود.

مشاوره پیش از تزریق ژل

در جریان مشاوره، متخصص کلینیک دکتر سعید کاظمی مشکل شما را بررسی کرده و در مورد سوابق پزشکی از شما سوال می‌کند. با وجود این که تزریق ژل بسیار کم خطر و کم عارضه است، برای اطمینان بیشتر باید سوابق درمانی گذشته (مثلاً آلرژی‌های شما) را در نظر بگیریم. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که برخی از مراجعین ما به این ماده حساسیت دارند.

در صورتی از حساسیت، بیماری پوستی، بیماری عصبی و سایر بیماری‌های مزمن رنج می‌برید یا دارو و مکمل خاصی مصرف می‌کنید، حتماً پزشک مشاور را در جریان قرار بدهید. اگر به طور مداوم از مسکن‌هایی چون آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن یا داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، حتماً باید به پزشک بگویید، چون برای شما خطر ایجاد کبودی بیشتر است.

اگر بخواهیم ماندگاری تزریق ژل را به صورت کلی بررسی کنیم، هرچه قوام ژل استفاده شده سفت‌تر باشد و در نواحی عمیق‌تری تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. البته این قانون همیشه درست نیست و استثناء هم دارد. برای این که نتایج تزریق ژل را حفظ کنید، تنها راه این است که به صورت دوره‌ای ژل تزریق کنید.

تزریق ژل

پیش از تزریق، محلی که قرار است تحت درمان قرار بگیرد، استریل شده و برای بی‌حس کردن ناحیه از داروی بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنیم. بسیاری از محصولات تزریق ژل حاوی لیدوکائین هستند. لیدوکائین داروی بی‌حسی ملایمی است که درد حین و بعد از تزریق را به حداقل ممکن می‌رساند. به طور کلی ممکن است در جلسات ابتدایی تزریق ژل، کمی درد و ناراحتی داشته باشید. می‌توانید با مشورت پزشک، پیش از مراجعه به کلینیک، استامینوفن مصرف کنید که دردتان کمتر هم بشود.

تزریق ژل بعد از چند روز اثر می کند ؟

معمولاً بلافاصله بعد از اتمام درمان می‌توانید نتیجه‌ی تزریق ژل را ببینید که البته به دوز و محل تزریق هم بستگی دارد.

برخی از مراجعین ممکن است قرمزی، حساسیت به لمس، خارش، کبودی یا تورم خفیف را تجربه کنند که موقتی است و طی چند روز برطرف می‌شود. از خاراندن، ماساژ دادن و مالیدن صورت خود پرهیز کنید. اگر علایم ذکر شده تا سه روز ناپدید نشدند، با کلینیک تماس بگیرید. کمپرس سرد، کرم‌های حاوی عصاره‌ی آرنیکا و مکمل بروملائین برای کاهش درد و کبودی موثر هستند.

معمولاً بعد از جلسه درمانی دردی نخواهید داشت یا درد خفیفی احساس می‌کنید. برای درمان این درد نباید از آسپرین، ژلوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. این داروها می‌توانند موجب خونریزی و کبودی شوند. استامینوفن جایگزین مناسبی است.

بلافاصله بعد از جلسه درمانی می‌توانید به کارهای روزانه خود مشغول شوید ولی بهتر است یک روزی را مرخصی بگیرید و ورزش هم نکنید. سولاریوم، سونا خشک و بخار، جکوزی و حمام با آب داغ تا زمانی که قرمزی و کبودی برطرف نشده، ممنوع هستند. سرمای شدید هم اثرات تزریق ژل را کم می‌کنند.

بعد از تزریق ژل مشکلی بابت استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نخواهید داشت ولی بهتر از محصولات سنگین و قوی استفاده نکنید. مواردی مثل کرم پودرهای غلیظ، لایه‌بردارها، اسکراب‌ها و شوینده‌های قوی می‌توانند باعث آزار پوست شما شوند. استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و از شوینده‌های ملایم برای شستن صورت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا