بوتاکسبوتاکس لب

بوتاکس لب و اطراف آن چه تاثیری بر چهره دارد؟

افراد بسیاری از تزریق بوتاکس در قسمت های مختلف صورت خود استفاده می کنند. یکی از رایج ترین نواحی صورت جهت انجام بوتاکس لب و اطراف آن است. در این مقاله قصد داریم که تاثیر بوتاکس بر لب و اطراف آن را بررسی کنیم.

مردم دنیای امروز، نسبت به زمان های قدیم از امکانات زندگی بهتری بهره مند هستند. یکی از این امکانات، وجود راهکارهای نوین زیبایی است.بوتاکس جزئی از این راهکار ها محسوب می شود. افراد بسیاری از تزریق بوتاکس در قسمت های مختلف صورت خود استفاده می کنند. یکی از رایج ترین نواحی صورت جهت انجام بوتاکس لب و اطراف آن است. در این مقاله قصد داریم که تاثیر بوتاکس بر لب و اطراف آن را بررسی کنیم.

تاثیر بوتاکس لب بر چهره
بوتاکس لب نه تنها موجب برجستگی لب می شود؛ بلکه با انجام این تزریق شما امکان تغییر فرم لب خود را دارید. همانطور که می دانید؛ بوتاکس از ماده ای به نام بوتولین تشکیل شده است. این ماده یک ماده سمی به شمار می رود که زیبایی را برای شما به همراه دارد.

درصد کمی از بوتولین موجب انقباض بافت های صورت و لب می شود و در مدت زمان مشخصی عضلات کنار لب را فلج می کند. انقباضی ناشی از این تزریق سبب رفع چین و چروک و فلجی موقتی بافت های فرسوده می شود.  در ادامه تاثیرات متنوع بوتاکس بر لب را بررسی می کنیم:

چروک های ریزی و بدنقشی که در قسمت بالا و پایین لب ایجاد می شود؛ به راحتی با تزریق بوتاکس لب از بین می رود.
اگر در گوشه های دهان شما نیز به مرور زمان خط های افتاده ای تشکیل شده باشد و موجب غمگین نشان دادن چهره شما می شود؛ جای نگرانی نیست. زیرا بوتاکس به راحتی این خطوط را بین می برد.
بوتاکس حتی فرم لب های شما را نیز تغییر می دهد. به گونه ای که اگر فرم لب های شما افتاده باشد؛ گوشه های دهان شما را بلند می کند.
به خاطر داشته باشید که لبخند خوب، مشکلات لثه را تصحیح می کند.
اگر قصد داشته باشید که تنها در قسمت کناره های لب خود بوتاکس انجام دهید؛ کافی است که تنها از بوتاکس در کناره های لب خود استفاده کنید.

تاثیر بوتاکس بر خط و خطوط کناره های لب
خطوطی که در کناره های لب ایجاد می شود؛ اغلب برای افراد ناراحت کننده است. این خطوط به مرور زمان و با افزایش سن ایجاد می شود. این خطوط ممکن است که در اثر خندیدن یا عبوس بودن ایجاد شود. اگر شما نیز با افزایش سن از خطوط کنار لب خود رنج می برید؛ ممکن است قصد داشته باشید که بوتاکس لب را امتحان کنید.

تزریق بوتاکس بر بافت هایی که کلاژن ای آن ها کم شده است و ایجاد خط ها را به همراه دارد؛ انجام می شود. در این صورت موضوع را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید. پزشک در این صورت تزریق را به صورت پراکنده و تنها بر خط و خطوط انجام می دهد.

نحوه انجام بوتاکس لب
با تزریق بوتاکس به راحتی امکان حجم دهی به لب ها برای شما فراهم است. بدین گونه که متخصص پزشک معالج شما به قسمت میانی لب بوتاکس تزریق می کند. در این هنگام زمانی که عضلات شل می شوند؛ لب پایین به لب بالا می چسبد. این موضوع سبب می شود که لب فوقانی بلند شود و در نتیجه حجم آن بزرگ تر به نظر رسد.

اگر قصد دارید که علاوه بر بوتاکس، تزریق ژل نیز انجام دهید؛ بهتر است که در این خصوص با پزشک معالج خود صحبت کنید. در نظر داشته باشید که رفع چین و چروک و برجستگی لب ها هر دو از راه تزریق بوتاکس قابل انجام است. در این صورت پزشک معالج از ماده بوتاکس و هیالورونیک اسید استفاده می کند که به مدت 2 الی 3 هفته ماندگار است.

تکنیک بوتاکس جهت پنهانی لثه
اگر هنگام خندیدن لثه های بالایی شما نمایان می شود؛ با بوتاکس امکان پنهان کردن آن ها را دارید. بوتاکس با تکنیک خاصی موجب کاهش لبخند می شود که نتیجه آن پنهانی لثه است.

تزریق بوتاکس جهت پنهانی لثه، در قسمت فوقانی لب بالا انجام می شود. یعنی قسمتی که عضله لب در آن قرار دارد. بنابراین با تزریق بوتاکس لب، لبخندی ملیح و زیبا داشته باشید. بوتاکس به عضلات لب و کناره های آن آرامش را هدیه می دهد.

ماندگاری بوتاکس
بوتاکس در لب و اطراف آن تاثیر خود را پس از گذشت 3 الی 10 روز نشان می دهد و ماندگاری آن به مدت 3 الی 6 ماه است. این مدت زمان متناسب با رعایت افراد و انتخاب مرکز تخصصی مناسب بسیار متفاوت خواهد بود.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی بوتاکس لب و اطراف آن
بعضی از افراد تصور می کنند که از آنجایی که ماده داخلی بوتاکس، یم بوتولین است؛ برای سلامتی افراد مضر خواهد بود. این موضوع کاملا اشتباه است. بوتولین در مواقعی خطرناک است که به اندازه زیاد و به صورت عمیق به بدن وارد شود.

در تزریق بوتاکس لب، درصد کمی از بوتولین استفاده می شود و سوزن های بوتاکس به گونه ای ساخته شده اند که نفوذ مواد تنها در لایه های اولیه صورت گیرد. مراکزی که تزریق بوتاکس را انجام می دهند؛ مجوز دارند و طبق دستور العمل های جهانی نسبت به تزریق بوتاکس اقدام می کنند.

لازم به ذکر است که پس از تزریق بوتاکس، عوارض خفیفی را تجربه می کنید. این عوارض ممکن است که به مدت چند روز طول بکشد؛ اما به هیچ وجه موجب آزار بیش از حد شما نمی شود. این عوارض عبارت هستند از:

بی حسی لب و اطراف آن
از آنجایی که بوتاکس یک تزریق است؛ پزشکان قبل از تزریق بوتاکس محل مورد نظر را سر می کنند که بیمار کم ترین درد را احساس نکند. لازم به ذکر است که سوزن های بوتاکس بسیار ظریف هستند و در صورتی که پزشک از مواد سرکننده نیز استفاده نکند؛ بیمار درد زیادری را احساس نمی کند.

کبودی
کبودی موقت ممکن است که در بعضی از تزریق های بوتاکس لب و اطراف پیش آید؛ اما امری کاملا طبیعی خواهد بود. به طوری که که هیچ گونه نگرانی ندارد و این کبودی پس از دو الی سه روز از بین می رود.

تورم لب و اطراف آن
در ابتدای تزریق از آن جا که بوتولین در حال تاثیرگذاری های اولیه خود است؛ لب های شما علاوه بر برجستگی ممکن است که دچار تورم شوند. تورم لب پس از تزریق طبیعی است و بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت و تنها اثر بوتاکس باقی خواهد ماند.

تاثیر بر گفتار
همانطور که گفته شد؛ لب ها ممکن است که بی حس شده باشند و همچنین در ابتدا تورم لب را تجربه کنید؛ در این صورت بوتاکس لب بر صحبت کردن افراد به صورت خفیفی تاثیر دارد. ضمن اینکه با از بین رفتن اثر بی حسی و کاهش تورم لب، گفتار به حالت اولیه برمی گردد.

سخن آخر
در این مقاله تاثیر بوتاکس لب و اطراف آن را بررسی کردیم و از نحوه تزریق بوتاکس و ماده داخلی بوتاکس که سم بوتولین است؛ صحبت کردیم. به طوری که متوجه شدید که بوتولین به مقدار کم تاثیر شگفتی در زیبایی دارد و هیچ گونه ضرر یا خطر بزرگی برای فرد استفاده کننده پیش نمی آید.

همچنین گفته شد که بوتاکس عوارض خفیفی دارد که بعد از مدت کوتاهی از بین می رود و تنها تاثیر زیبایی و جوانی حاصل از تزریق بوتاکس برجای می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا