بوتاکس لبژل فیلر

آشنایی با تزریق ژل لب طبیعی و فرم های مختلف آن

تزریق ژل لب با استفاده از سوزن بسیار ظریف و در زاویه ای مناسب داخل لب و یا نواحی اطراف لب انجام می شود و می توان برای کاهش احساس درد، از کرم های بی حسی موضعی مانند لیدوکائین استفاده کرد.

تزریق ژل لب با هدف افزایش حجم و بهبود فرم لب ها تزریق می شود و میزان ژل و عمق تزریق آن به نوع ماده استفاده شده و همچنین سلیقه افراد بستگی دارد. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارند که برای تزریق به لب ها و نواحی اطراف لب ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما در میان آن ها، هیالورونیک اسید که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و به افزایش حجم لب ها کمک می کند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

لب ها از جمله اجزای صورت هستند که تاثیر به سزایی بر روی زیبایی صورت می گذارند و جذابیت چهره را افزایش می دهند و داشتن لب های بزرگ و برجسته، این زیبایی و جذابیت را چندین برابر خواهد کرد. اما بسیاری از افراد به طور مادرزادی و ژنتیکی لب های کوچک و باریکی دارند و همین مورد باعث شده است تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

تزریق ژل لب از جمله روش هایی است که برای فرم دهی و حجم دهی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، کاملا بی خطر است و نتایج بسیار فوق العاده ای را به همراه دارد. تمامی افرادی که از فرم و حجم لب های خود ناراضی هستند و می خواهند لب های خوش فرم و حجیم تری داشته باشند، می توانند در کمترین زمان ممکن از مزایای این روش بهره مند شوند. در این روش زیبایی، بافت لب و هم چنین کناره های لب حجم داده می شود و زیبایی لب و صورت بیشتر خواهد شد.

تزریق ژل لب با استفاده از سوزن بسیار ظریف و در زاویه ای مناسب داخل لب و یا نواحی اطراف لب انجام می شود و می توان برای کاهش احساس درد، از کرم های بی حسی موضعی مانند لیدوکائین استفاده کرد.

فرم های مختلف تزریق ژل لب

فرم لب می تواند با توجه به محل و نحوه تزریق ژل تغییر کند و این موضوعی است که حتما باید در خصوص آن با پزشک صحبت کنید. برخی افراد دوست دارند لب بالای شان حجیم تر از لب پایین باشد یا برعکس و در برخی دیگر موارد، ترجیح می دهند اندازه و تناسب لب بالا و پایین با هم برابر باشد. برخی تکنیک ها و مدل های مختلف ژل لب عبارتند از :

ژل لب روسی :

ژل لب روسی که این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، از سمت داخل به بیرون و حاشیه لب و به طور عمودی تزریق می شود و این روش برای افرادی که لب های باریک و کم حجمی دارند، نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

ژل لب عروسکی :

در ژل لب عروسکی، میزان ژل بیشتری در لب پایین تزریق می شود تا حجم لب پایین بیشتر از لب بالا شود و لب ها فرم عروسکی یا باربی پیدا کنند.

ژل لب طبیعی (کلاسیک) :

برای آن دسته از افرادی که می خواهند بعد از تزریق، لب ها فرم طبیعی تری داشته باشد، افزایش حجم به صورت نامحسوس و به طور کاملا طبیعی انجام خواهد شد.

ژل لب قلبی :

 تزریق ژل قلبی برای آن دسته از افرادی مناسب تر است که فرم صورت بیضی دارند که در این روش، فاصله ای بین قسمت بالایی دو حاشیه لب ایجاد می شود و لب ها اصطلاحا ظاهر قلبی شکلی پیدا می کنند.

چه کسانی می توانند ژل لب تزریق کنند ؟

تزریق ژل لب یک تصمیم شخصی است و افرادی که از حجم و فرم لب های خود ناراضی هستند و می خواهند لب های بزرگ تری داشته باشند یا می خواهند فرم لب های شان به حالت قبل برگردد و در عین حال، انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتایج تزریق دارند، می توانند ژل لب را انجام دهند. توجه داشته باشید که از تزریق ژل لب در موارد زیر باید خودداری شود:

  • وجود هر گونه عفونت فعال دهانی مانند تبخال،
  • ابتلا به دیابت،
  • ابتلا به برخی بیماری های خاص مانند لوپوس،
  • وجود مشکلات مربوط به انعقاد خون.

مزایا و معایب ژل لب

قطعا تمامی روش های زیبایی یک سری مزایا و معایب دارند و ژل لب نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله مزایای تزریق ژل لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حجم دهی و فرم دهی لب ها در کمترین زمان ممکن و متناسب با سلیقه فرد،
ماندگاری بالا،
کبودی کمتر،
پایین بودن احتمال بروز عوارض بعد از تزریق.
هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها،
مشاهده فوری نتایج.

از جمله معایب یا عوارض تزریق ژل لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی در ناحیه تزریق،
ورم و کبودی،
حساسیت،
طبیعی نبودن حالت لب ها.

اما در صورتی که این تزریق توسط پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه انجام شود، احتمال بروز هر یک از عوارض گفته شده به حداقل خواهد رسید.

همچنین باید بدانید که استفاده از ژل‌ها فقط به میزان حجم ‌دهی بستگی ندارد. شکل ‌دهی و مشخص کردن مرزهای لب نیز در زیبایی لب مهم هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. بگذارید عوامل موثر در انتخاب مارک ژل را به شکل فهرست‌وار مرور کنیم:

سن متقاضی تزریق ژل به لب،
شکل کنونی لب،
هدف نهایی از تزریق ژل،
شکل هندسی و انحنای لب‌ها.

مراقبت های بعد از ژل لب

کاملا طبیعی است که بعد از تزریق ژل، لب ها متورم باشند و کبودی هایی دیده شود و این علائم معمولا طی چند روز فروکش می کنند و محو می شوند. رعایت یک سری نکات و مراقبت ها می تواند به تسریع موارد گفته شده و حاصل شدن نتایج ایده آل کمک کند، از جمله:

  • استفاده از کمپرس به بهبود کبودی و ورم کمک می کند.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل، تا جایی که می توانید آب بنوشید تا هیدراته بدن حفظ شود و روند ترمیم تسریع یابد.
  • بهتر است یک تا دو روز بعد از تزریق ژل لب، از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری شود، چرا که این قبیل فعالیت ها می توانند باعث افزایش ورم یا خون مردگی شوند.
  • به مدت ۴۸ ساعت از بودن در مکان هایی مانند سونا، جکوزی یا محیط های گرم خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل، از آرایش کردن لب ها خودداری کنید.

ماندگاری ژل لب چقدر است ؟

تزریق ژل لب نتایج دائمی ندارد و به مرور از حجم ژل کاسته می شود و بسیاری از افراد هر چند ماه یک بار، مجدد تزریق ژل را انجام می دهند تا فرم و حجم دلخواه شان حفظ شود. در واقع، ماندگاری ژل لب در هر فردی متفاوت است و به یک سری عوامل بستگی دارد. از جمله :

نوع ژلی که استفاده می‌کنید. مثلاً ژل‌های هیالورونیک اسید بین ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارند. ژل‌های نیمه‌دائمی حدود یک تا دو سال ماندگار هستند. ژل‌های دائمی مدت بسیار طولانی‌تری دوام می‌آورند.
برند ژلی که استفاده شده است. شرکت‌های مختلف ژل‌هایی با فرمولاسیون‌های مختلف تولید می‌کنند. برخی از این ژل‌ها مختص تزریق به لب هستند و برخی برای تزریق به نواحی دیگر صورت بهترند. این موارد را پزشک متخصص کلینیک به طور کامل برایتان توضیح خواهد داد.
میزان حجم‌دهی به لب مهم است. حجم‌دهی بیشتر، ترمیم دیرتری نیاز دارد.

متابولیسم بدن شما و شرایط فیزیولوژیک پوست نیز تعیین کننده است. برخی متابولیسم سریع‌تری دارند و هیالورونیک اسید تزریق شده خیلی زود جذب بدن می‌شود.

ماندگاری ژل به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از مراجعین ما هر ۶ ماه برای ترمیم و تزریق دوباره مراجعه می‌کنند و برخی هم تا ۹ یا ۱۰ ماه نیاز به تزریق دوباره ندارند. ماندگاری از فرد به فرد متفاوت است.

چه زمانی برای تزریق مجدد مناسب است؟

برای اثرپذیری بیشتر تزریق مجدد و اینکه کسی متوجه تغییر مداوم در چهره شما نشود، توصیه می کنیم وقتی هنوز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از حجم ژل قبلی بر روی لب شما باقی مانده است، از پزشک خود بخواهید دوباره تزریق ژل را برای شما انجام دهد.

تزریق ژل به لب بهترین و سالمترین عمل حجم دهی به لب می باشد و اکثر افرادی که از این روش استفاده کرده اند، از انجام آن رضایت کامل داشته اند و بعد از اینکه ژل روی لب آنها جذب بدن شد، خواستار تزریق مجدد شده اند. تزریق مجدد ژل به لب مزایایی دارد که به آنها اشاره می کنیم:

ماندگاری بیشتر با اضافه شدن فیلر جدید به قبلی :

 همانطور که گفتیم زمان مناسب برای تزریق مجدد فیلر، زمانی است که هنوز یک چهارم از ژل قبلی بر روی لب شما باقی مانده باشد. وقتی تزریق مجدد ژل در این حالت انجام می شود، ژل جدید به ژل قبلی اضافه می شود و اثر ماندگاری فیلر را بیشتر می کند.

جذب کندتر ژل در تزریق مجدد :

با تزریق مجدد ژل اتفاق دیگری که می افتد این است که، ژلهای جدید با واکنش کمتری از سوی بدن برای جذب، مواجه می شوند. وقتی برای بار اول اسید هیالورونیک را وارد بدن می کنید، واکنش بدن به آنها شدیدتر است، اما در مرتبه دوم حساسیت بدن دیگر کمتر می شود و در نتیجه جذب فیلر جدید با سرعت کمتری انجام شده و ماندگاری آن بیشتر می شود.

تزریق ژل لب در کلینیک فوق تخصصی دکتر سعید کاظمی

شما می توانید جهت انجام ژل لب و اطمینان از روش صحیح و استفاده از مواد استاندارد، به کلینیک فوق تخصصی دکتر سعید کاظمی مراجعه تا اطلاعات لازم جهت تزریق انواع ژل را در اختیار شما قرار دهند و زمان مناسب تزریق یا تجدید را به شما خواهند گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا