آکادمیجراحی زیباییسانترال لب

سانترال لب یا لیفت لب چیست ؟ چه اشخاصی می توانند این عمل زیبایی را انجام دهند ؟

سانترال لب یک روش جراحی است، که هدف آن کاهش فاصله بین کلوملا (پایه بینی) و مرز خط بالای لب است. این فاصله با افزایش سن بیشتر می شود،

سانترال لب یا لیفت لب یکی از روش های موثر برای جوان سازی لب های بالایی است. این روش برخلاف فیلرهای لب دائمی است. لب ها یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اجزای زیبایی صورت هستند، که با افزایش سن، تغییراتی مانند افتادگی لب ها، افزایش فاصله بین بینی و لب ها و کاهش زاویه بین آن ها در صورت ظاهر می شود.

به عبارتی دیگر اگر شما هم یکی از افرادی هستند که از فرم و یا حجم لب خود ناراضی هستید استفاده از لیفت سانترال لب می ‏تواند کمک کننده باشد. لیفت سانترال لب بیشتر در مواردی استفاده می شود که حجم لب بالا به علت افزایش سن کاهش پیدا کرده باشد و یا به طور کلی با کاهش حجم لب بالا فاصله بین لب و بینی بیشتر دیده می‏ شود. بخیه ‏های این نوع جراحی در قسمت زیر بینی قرار می‏ گیرد و به این ترتیب چندان مشخص نخواهد بود و از این رو بسیاری از افراد طرفدار آن هستند.

سانترال لب

فاصله زیاد لب و بینی

گاهی دیده می‌شود که در برخی افراد، لب‌ها دارای نقص‌هایی هستند؛ مانند باریک بودن لب ها، لاغر بودن و نداشتن حجم، فاصله زیاد لب و بینی. هر کدام از این عارضه‌ها را می‌توان به کمک روش‌های درمانی خاص درمان کرد. در این مطلب به عمل سانترال لب و کاربردهای آن در زیباسازی لب‌ها پرداخته‌ایم.

یکی از مسائلی که می‌تواند بر زیبایی لب‌ها تأثیرگذار باشد، فاصله لب و بینی و میزان شوی مخاطی لب‌هاست. شوی مخاطی لب به قسمت قرمز رنگ لب گفته می‌شود که قابل رویت است. وجود تناسب بین اجزای صورت لازمه داشتن صورتی زیباست. فاصله لب و بینی و تناسب آن با سایر اجزای صورت باعث زیباتر دیده شدن لب‌ها و بینی می‌شود.

سانترال لب یا لیفت لب چیست؟

سانترال لب یک روش جراحی است، که هدف آن کاهش فاصله بین کلوملا (پایه بینی) و مرز خط بالای لب است. این فاصله با افزایش سن بیشتر می شود، اگرچه حتی در افراد جوان می تواند به طور مادرزادی زیاد باشد.

کاهش ارتفاع فیتروم (ارتفاع عمودی لب بالایی) می تواند منجر به نسبت متعادل تری در ناحیه آناتومیک بین قاعده بینی و چانه شود و به طور کلی می تواند زیبایی چهره را بهبود بخشد. همچنین باعث می شود لب ها پرتر و برجسته تر به نظر برسند. این یک گزینه خوب برای افرادی است که می خواهند به جای حجم دادن به لب های خود ارتفاع لب خود را افزایش دهند.

سانترال لب

فاصله لب و بینی در حالت استاندارد حدوداً بین 12 تا 15 میلی‌متر است. اگر این فاصله از مقدار استاندارد بیشتر باشد، تأثیر منفی بر زیبایی صورت می‌گذارد.

برخی دیگر از افراد با مشکل باریک بودن لب‌هایشان خصوصاً در ناحیه مرکز لب‌ها مواجه هستند. این مسئله باعث می‌شود که چهره فرد حالتی سال‌خورده و پیر به خود بگیرد و طراوت و شادابی لازم را نداشته باشد.

برخی افراد به صورت ژنتیکی با مشکل ذکر شده، مواجه هستند و برخی دیگر نیز با گذشت زمان و افزایش سن دچار باریک شدن لب‌ها و افزایش فاصله بین لب و بینی می‌شوند. بهترین روش درمان این مسئله لیفت سانترال لب یا بالا کشیدن بخش مرکزی لب است.

در توضیحی بیشتر این که لیفت سانترال لب عملی سبک به حساب می‌آید که به کمک آن می‌توان فاصله لب و بینی را کاهش داده و باعث افزایش میزان شوی مخاطی لب بالا شد.

در این روش، جراح به وسیله برشی ظریف در ناحیه زیر بینی، مقداری از پوست بین لب و بینی را در حد چند میلیمتر برداشته و سپس دو طرف برش را به هم می‌رساند و بخیه می‌زند. این امر باعث کاهش فاصله لب و بینی و کشیده شدن لب به سمت بالا می‌شود. حاصل این بالا کشیده شدن یا لیفت، افزایش میزان شوی مخاطی لب‌ها است.

با این حال جراحی سانترال لب در بین جوانان طرفدار بسیاری دارد و بسیاری از افراد برای استفاده از مزایای این عمل اقدام به جراحی می‌کنند.

6 کاربرد اصلی سانترال لب یا لیفت لب

1. هالیوودی کردن لبخند
2. جوانسازی لب
3. ضخیم کردن لب‌ها در ناحیه میانی
4. کم کردن فاصله لب و بینی
5. از بین بردن چین‌های بین لب و بینی
6. اصلاح زاویه بین لب و بینی

عمل زیبایی سانترال لب یا لیفت لب برای چه کسانی مناسب است؟

روش ‏های مختلفی برای بهبود زیبایی لب ها وجود دارد. اگر شما به دنبال انجام جراحی بالا کشیدن لب هستید لازم است تا با پزشک خود مشورت کنید و ببینید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. عموما افرادی که لب بالایی آنها طولانی است واجد شرایط این جراحی هستند. استفاده از دندان مصنوعی و عوامل فیزیولوژیکی فرد مانند سن و ژنتیک بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

در نهایت اگر این روش برای شما مناسب نبود احتمالا پزشک به شما روش های بسیار زیاد دیگری را پیشنهاد خواهد داد که از آن جمله می‏توان به استفاده از انواع فیلرها مانند اسید هیالورونیک، تزریق چربی‏ هایی که از خود فرد گرفته می‏شوند، استفاده از کلاژن که آن هم از خود فرد گرفته می ‏شود و یا حتی بسیاری از جراحی ‏های دیگر اشاره کرد. از طرف دیگر اگر فردی به استفاده بسیار زیاد از سیگار عادت دارد و یا فرم صورت او طبق نظر پزشک برای این جراحی مناسب نیست بهتر است از روش‏ های دیگر استفاده کند.

سانترال لب
نمونه عمل سانترال لب

اقدامات قبل از انجام سانترال لب با عمل لیفت لب ؟

ابتدا لازم است تا با جراح پلاستیک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که این روش برای شما ایمن خواهد بود. هدف هر فرد برای انجام جراحی بسیار مهم است. همانطور که در بالا گفته شد این روش جراحی به هیچ عنوان در اطراف لب تغییری ایجاد نمی کند پس اگر شما قصد دارید در کناره های لب خود تغییری ایجاد کنید به عنوان مثال قسمت های کناری لب را به بالا بکشید این جراحی نیازهای شما را برطرف نخواهد کرد و پزشک به شما روش های دیگر مانند جراحی دیاموند را پیشنهاد می دهد.

شاید بسیاری از افراد به علت اینکه قرار است در صورت آنها بخیه ایجاد شود نگران هستند ولی باید توجه داشت این بخیه ها در مدت زمان کوتاهی از بین می‏روند و جای بسیار کمرنگی از خود باقی می گذارند. با این حال روش‏ های زیادی برای لیفت لب بدون بخیه وجود دارد که می ‏توان جایگزین لیفت سانترال لب کرد.

بعد از انجام عمل زیبایی سانترال لب یا لیفت لب چه مراقبت هایی لازم هست ؟

پس از جراحی لازم است تا چند روز از کمپرس یخ استفاده شود و غذاهایی که نرم هستند بخورید تا به لب هیچ گونه فشار اضافه وارد نشود. تا 72 ساعت آرایش نکنید و اجازه دهید تا جای زخم بدون تماس با هیچ ماده‏ی خارجی بسته شود. ورزش سخت نکنید و طبق تجویز پزشک از مسکن ‏ها برای تسکین درد خود استفاده کنید. در مجموع بیشتر بیماران پس از یک یا دو روز به فعالیت های روزانه خود بازمی گردند.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا