آکادمی نخ لیفتجراحی زیباییجراحی لیفت ابروجراحی لیفت شقیقه

لیفت ابرو ، جذاب‌ترین ترندهای زیبایی در دنیا چگونه انجام می شود ؟

چندین نوع لیفت ابرو وجود دارد و در هر کدام از آنها نتایج کمی متفاوت است و ماندگاری هر کدام از آنها تا حدودی با هم فرق می کند انتخاب نوع لیفت ابرو تا حد زیادی بسته به بافت بدن بیمار و همینطور نتایج مورد نظر او تعیین می شود.

لیفت ابرو ، یکی از جذاب‌ترین ترندهای زیبایی در چند سال اخیر است که با استقبال ویژه‌ای از سمت سلبریتی‌ها و مردم مواجه شده است. این ترند خارق‌العاده، ابروهایی پهن، مرتب و کشیده را به صورتتان هدیه می‌دهد. به علاوه، کمک می‌کند صورتتان جوان‌تر و شاداب‌تر از همیشه به نظر برسد.

به عبارتی دیگر (لیفت ابرو ) زیبایی ابرو یک بخش جدایی‌ناپذیر در زیبایی صورت و ظاهر کلی فرد است. ظاهر ابرو در در شاداب نشان دادن صورت و طراوت بخشیدن به آن موثر است و در روابط اجتماعی فرد تاثیر بسزایی دارد. زمانی که ابروها تقارن نداشته باشند، چهره هم تقارن و زیبایی خود را از دست می‌دهد. از سوی دیگر، پایین آمدن ابروها و افتادگی آن‌ها باعث خسته و غمگین به نظر رسیدن چهره می‌شود.

امروز در این مطلب به یکی از ترندهای زیبایی مرتبط با ابروها یعنی لیفت ابرو خواهیم پرداخت که هم در کلینیک‌ های زیبایی انجام می‌شود.

لیفت ابرو و پیشانی یک عمل زیبایی است که ابروها را بالا می برد و زاویه بندی و شکل دهی می کند تا چین و چروک و خطوط اخم را کم کند و افتادگی پوست را از بین ببرد.

لیفت ابرو

چندین نوع لیفت ابرو وجود دارد و در هر کدام از آنها نتایج کمی متفاوت است و ماندگاری هر کدام از آنها تا حدودی با هم فرق می کند انتخاب نوع لیفت ابرو تا حد زیادی بسته به بافت بدن بیمار و همینطور نتایج مورد نظر او تعیین می شود. پزشک با شما گزینه های مختلف جراحی را بررسی می کند و در نهایت شما و جراحتان با هم تصمیم می گیرید که کدام گزینه برای شما بهتر است.

1. لیفت ابرو اندوسکوپی

این روش تهاجم کمی دارد که تحت بیهوشی انجام می‌شود و جراح با ایجاد یک سری برش های کوچک پنهان در قسمت موهای سر و یک اندوسکوپ از طریق یکی از این برش ها وارد می شود و به جراحی اجازه می‌دهد دید واضح از بافت های زیر پوست داشته باشد و سپس یک ابزار هم از طریق برش دیگر وارد می شود و جراح به آرامی بافت ابرو و پوست پیشانی را آزاد کرده و آن را بالا می‌برد و با بخیه و سایر وسایل فیکس کننده در موقعیت بالاتر خود ثابت می کند.لیفت ابرو

اندوسکوپ لوله ای نازک است و دوربینی به آن متصل شده است. وجود دوربین باعث می شود تا در زیر پوست بدون ایجاد هرگونه زخم بزرگ مانور دهد. به طور کلی این روش بهبودی سریع تری دارد و کبودی کم تری نسبت به روش کلاسیک دارد. در این روش همانطور که گفته شد پیشانی و ابرو از اتصالات خود رها می شوند و به سمت بالا و کناره های صورت کشیده می شوند و برای نگه داشتن بافت ها در موقعیت جدید معمولاً از بخیه ها یا وسایل فیکس کننده ای مثل اندوتین استفاده می کنند. این بخیه ها و دستگاه ها بعد از چند ماه جذب می شوند ولی لیفت ابروی شما برای چندین سال باقی می ماند. اندوتین تقریباً در مدت ۶ ماه جذب می شوند.

لیفت ابرو

شکل ابرو را میتوان با در صورت نیاز با تغییر در میزان کشش بافت بهبود بخشید. پس از انجام عمل بیمار تا زمان هوشیاری در مرکز جراحی تحت مراقبت قرار می‌گیرد و پس از آن ممکن است بیمار مرخص شود و در خانه ادامه روند بهبودی را طی کند. لیفت ابرو به روش اندوسکوپی این روش یکی از از روش های اصلی لیفت ابرو که بسیاری از پزشکان آن را به روش های دیگر ترجیح می‌دهند به این علت که به طور واقعی شکلی و موقعیت ابروها را بهبود می بخشد اگرچه همه کاندید خوبی برای این عمل نیستند و پزشک باید تشخیص دهد آیا بیمار کاندید مناسبی برای این نوع عمل می باشد یا خیر؟

2. لیفت ابرو تمپورال یا جانبی یا لیفت شقیقه

این هم یک روش کم تهاجمی است اما می‌تواند تحت بی حسی موضعی در مطب هم انجام شود. این روش از لیفت اندوسکوپی ابرو تقلید می کند به جز این که هدف آن کل پیشانی نمی باشد و فقط ناحیه خارجی ابرو به اندازه چند میلی متر بالا کشیده می شود. این روش می تواند نتایج بسیار مطلوبی را با حداقل زمان از کار افتادگی ایجاد کند. لیفت تمپورال یا جانبی ابرو در درجه اول روی لبه ی خارجی ابروها لبه تمرکز می کند. این روش برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که نمی خواهند تحت عمل کامل لیفت ابرو قرار گیرند ولی می‌خواهند زاویه طبیعی ابرو را بهبود ببخشند.

3. لیفت پری تریشیال ابرو که جلوی خط رویش مو برش زده می شود

این تکنیک به طور متداول در افرادی که خط رویش بلند دارند انجام می‌شود. یک برش جراحی درست جلوتر از خط مو در طول پشتیبانی ایجاد می شود سپس پوست پیشانی از طریق این زخم به بالا لیفت می‌شود و در ارتفاع مورد نظر محکم می‌شود محل برش با بخیه بسته می شود.

لیفت ابرو

4. لیفت مرسوم یا کلاسیک یا کرونال ابرو

لیفت کلاسیک یا کرونال ابرو زیر بیهوشی انجام می‌شود و شامل یک برش است که دقیقاً از بالای سطح گوش آغاز می شود و به سمت بالا ادامه می دهد تا به گوش مقابل برسد. این برش بلند کردن دقیق پوست پیشانی، تنظیم چربی بافت ها و عضلات صورت را در صورت لزوم امکان پذیر می کند. در نهایت پس از کوتاه کردن پوست اضافی جراح برش را می بندد و پانسمان و بانداژ می کند.

لیفت ابرو
در این تصویر انواع برش های ایجاد شده در تکنیک های مختلف جراحی لیفت ابرو می بینید.

5. لیفت قسمت میانی پیشانی

در صورتی که چین و چروک عمیق در پیشانی باشد لیفت یک برش در داخل یک چین عمیق پیشانی انجام می شود واز طریق این برش پیشانی بالا برده می شود و شکل دهی ابروها و زاویه بندی آنها انجام می شود وسپس محل برش با بخیه بسته می شود و در صورتی که بخیه ها غیرقابل جذب باشند بعد از چند هفته در مطب برداشته می شود. شماره ی 4 در شکل پایین محل تقریبی برش در این روش را نشان می دهد.

لیفت ابرو

6. ثابت کردن ابرو ها که همزمان با بلفاروپلاستی پلک فوقانی انجام می شود

در این روش بافت نرم زیرین را به استخوان متصل میکند و امکان تثبیت آن را فراهم می کند این عمل همزمان با بلفاروپلاستی پلک بالایی از طریق یک برش استاندارد پلک انجام می شود و از طریق همان برش می توان ابروها را با بخیه در موقعیت بالاتری قرار داد اساساً این روش واضح ترین علائم پیری را از بین می برد در حالی که ظاهر بسیار طبیعی را در بیمارانی که نیاز به لیفت کامل ابرو ندارند حفظ می کند.

7. لیفت مستقیم ابرو ها

این روش در اغلب موارد تحت بی حسی موضعی انجام می شود و نتایج حاصل از آن می تواند سال های زیادی باقی بماند و دوام داشته باشد در طول این عمل پزشک برشی را درست در نزدیکی ابرو ایجاد می کند که امکان برداشتن پوست اضافی را فراهم می کند. این یک روش عالی هم برای مردان و هم برای خانم هاست و همچنین برای کسانی که پیشانی بلند و خط رویش مو دارند. خوشبختانه جای زخم معمولاً به طور کامل در خود ابروها پنهان است. دونوع برش مختلف در لیفت مستقیم ابرو را در شکل های زیر مشاهده می کنید.

لیفت ابرو

مزایای لیفت ابرو

فرقی نمی‌کند قصد دارید کدام روش لیفت ابرو را انتخاب کنید. در هر صورت، مزایای بالقوه این ترند جذاب چهره شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و زیبایی دوچندانی به صورتتان می‌بخشد.

از جمله تاثیرات مثبت لیفت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با تنظیم فاصله بین چشم و ابرو، در تصحیح مشکلاتی مانند چشم پف کرده یا افتادگی پلک موثر است.
لیفت ابرو، حالت کشیده و جذابی به  چشمانتان می‌دهد.
مرتب شدن تار ابروها، به جبران نواقص ابرو و قرینه سازی آنها کمک می‌کند.
حالت پهن و پرپشتی به ابروهای نازک و ضعیف می‌دهد.

معایب لیفت ابرو

هر روش زیبایی که به سراغ آن بروید، در کنار انبوه مزایایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، به تبع معایبی هم دارد. لیفت ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

معایب این تکنیک زیبایی، با توجه به نوع لیفت ابرو انتخابی شما متفاوت است

معایب لیفت ابرو موقت

درباره لیفت موقت، می‌توان گفت هیچ عارضه جانبی خاصی وجود ندارد. مگر اینکه از محصولات بی‌کیفیت و تقلبی برای اجرای آن استفاده نمایید. چنین محصولاتی، اغلب با عوارضی همچون ریزش مژه، ایجاد حساسیت پوستی و … همراه هستند.

معایب لیفت ابرو نیمه دائم

آن‌طور که پیشتر اشاره شد، در لیفت نیمه دائم از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود. در این روش، اگر حساسیت پوستی خاصی نداشته باشید، معمولا دچار مشکل نمی‌شوید.

معایب لیفت ابرو دائم

لیفت دائم، نوعی جراحی زیبایی است و روشی تهاجمی به حساب می‌آید. درد، خونریزی، باقی ماندن جای بخیه و … از جمله عوارضی هستند که بعد از عمل لیفت ابرو ممکن است با آنها مواجه شوید.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا