بوتاکسبوتاکس ابروبوتاکس بینیبوتاکس پیشانیبوتاکس دور چشمبوتاکس زیر بغلبوتاکس کف پابوتاکس کف دستبوتاکس لببوتاکس میگرنمزو بوتاکس

بوتاکس چیست ؟ هر آنچه که باید در مورد بوتاکس منافع ، عوارض ، مراقبت ها و هزینه آن بدانید

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است . وقتی حرف از سم زده می شود ممکن است یک مقداری ترسناک به نظر برسد . اما اصلا جای نگرانی نیست ! اگر در دز های کنترل شده استفاده شود کاملا بی خطر است.

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است . وقتی حرف از سم زده می شود ممکن است یک مقداری ترسناک به نظر برسد . اما اصلا جای نگرانی نیست ! اگر در دز های کنترل شده استفاده شود کاملا بی خطر است. تزریق بوتاکس در زیر پوست، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد.

ممکن است به خاطر وجود پیشانی سفت و محکم در برخی افراد، خیلی از ستارگان، بوتاکس را تا حدودی، یک کار بد بدانند، اما برای کسانی که در دنیای واقعی سعی در درمان آن داشته اند، بعید است که متوجه شوید آنها اصلاً هیچ کاری انجام داده اند یا نه. من همیشه این را گفته ام – اگر آنها چیزی غیر از” بوتاکس “نامگذاری می کردند، پذیرش بهتری بدست می آورد و در همان اوایل پیچیدگی بدی بوجود می آورد. دکتر استافورد برومند از ۷۴۰ جراحی پلاستیک در خیابان پارک در نیویورک می گوید. “همه صحبت ها در مورد اعتدال است و باید بیشتر به عنوان یک نوع عمل درست و حرفه ای دیده شود، به جای اینکه به عنوان یک روش برای نگاه متفاوت مورد استفاده واقع شود. شما ماشین خود را رها نکنید و (آزادانه در زمین رها نکنید) و آن را هر ۱۰ سال روبراه کنید- شما تعمیر و نگهداری منظم ماشین را انجام دهید تا آن را همچنان آماده رانندگی همانند یک ماشین نو نگه دارید.

اثرات مورد نظر بیشتر از یک بحث زیبایی شناسی صرف است، مخصوصاً برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند و از بوتاکس برای غیر فعال کردن غده های عرق استفاده می کنند. به نظر می رسد که مردم همیشه در مورد بوتاکس صحبت می کنند و این که آیا شما به این موضوع فکر می کنید یا نه، یا اینکه فقط در مورد آن صحبت می کنید، دلالت های ضمنی منفی آن را ترسیم می کنید. مطمئناً، این موضوع برای همه مردم نیست، و اگر شما نیاز به آن را احساس نکنید، بعداً شما به طور واضح می توانید احساس راحتی کنید، اما برای روشن شدن هر گونه تصورات غلط، از دکتر استافورد برومند خواسته شد تا یک دوره کوتاه مطالعه را در مورد درمان انجام دهد، و چگونگی اینکه آیا این روش برای شما مناسب است را تشریح کند. برای دریافت تمام اطلاعاتی که در مورد بوتاکس نیاز دارید، به ادامه مطلب بروید خواه به آن توجه داشته باشید(بدون قضاوت!) و خواه کمترین کنجکاوی را نسبت به درمان داشته باشید.

تزریق-بوتاکس

بوتاکس چیست و چه کاری انجام می دهد؟
استافورد برومند توضیح می دهد: “بوتاکس یک ترکیب ایجاد شده توسط باکتری است که یک سم از نوع مسمومیت حاد غذایی است(عامل مسمومیت در افراد که باعث ایجاد نوعی فلج در ناحیه پلک و ماهیچه ها می شود که افتادگی ایجاد می کند). گرچه این مفهوم ترسناک به نظر می رسد، زمانی که در دوزهای بسیار کنترل شده استفاده شود، روشی ایمن و مطمئن است. این ترکیب به یک منطقه خاص تزریق می شود و در داخل آن، خود را به گیرنده های موجود در عضله شما متصل می کند، که بر عصب تاثیر می گذارد. بنابراین در نتیجه، او اضافه می کند که زمانی که عصب شما یک ماده شیمیایی آزاد می کند تا منجر شود آن عضلات خاص، یا شروع به سوخت و ساز کنند و آزاد شوند (شروع به فعالیت کنند)، نمی تواند. عملکرد کاهش می یابد، و زمانی که پیوندهای عضله کاهش می یابد، یا به طور کامل از بین می روند چین و چروک ها بوجود می آیند. اما این چیزی استاتیک نیست، بدن شما در طول زمان این گیرنده ها را احیاء می کند.

آیا این، همان تزریق ژل است؟
نه ابدا، در حالی که بوتاکس عضله را تحت تاثیر قرار می دهد، تزریق ژل، دقیقا همانطور که از نام آن مشخص است استفاده می شود: تا چین و چروک ها را پر کند و یا حتی هر گونه ناسازگاری در حجم روی صورت را از بین می برد. برومند توضیح می دهد: محصولاتی مانند Juvederm یا Restalyine می توانند برای پر کردن و پر حجم کردن لب و چروک های خاص در اطراف صورت استفاده شوند. اگر یک خط خاص یا چین و چروک بسیار عمیق باشد، که با بوتاکس بتوان آن را پر کرد، تزریق ژل می تواند به طور موقت جلوه و نتایج آن را به طور متوسط 9 ماه کاهش دهد.

در چه ناحیه هایی از بدن ، بوتاکس استفاده می شود؟
شایع ترین مکان هایی که بوتاکس تزریق می شود، ناحیه پنجه کلاغی یا (پاکلاغی) در اطراف ناحیه چشم است، چروک های گلابلا بین چشمها (بین دو ابرو)، شیار ها و چروک های روی پیشانی، چین و چروک های افقی در پیشانی. دکتر برومند همچنین از آن در کنار خط آرواره استفاده کرده است تا ضایعات استخوانی را بی اثر کند و لب های نزول یافته را اصلاح کند. او می گوید: “شما می توانید آن را به طور استراتژیک تزریق کنید تا لب ها را به جای یک نگاه نگران کننده، مانند اثر مونا لیزا ارتقا دهد. شگفت انگیز ترین ناحیه؟؟ داخل زیر بغل. هنگامی که به غدد عرق تزریق می شود، بوتاکس می تواند ماه ها به طور کامل عرق و بو را متوقف کند. برومند می افزاید: “تغییر بازی آن برای برخی افراد، یکی از تاثیر گذارترین درمان های غیر آرایشی برای بوتاکس است.

نقاطی از صورت که بوتاکس در آن تزریق میشود
نقاطی از صورت که بوتاکس در آن تزریق میشود

چه کسی باید بوتاکس استفاده کند ؟
اکثر افراد می توانند نامزد درمان شوند، اما دکتر استافورد برومند، بیمارانش را ترغیب می کند تا واقع نگر باشند و درمان متجاوزانه (زوری) و یا غیر منطقی را انجام ندهند. و می گوید: “این یک راه خوب برای جلوگیری از چین و چروک های ریز است، اما من نمی خواهم جوانان به طور منفی تحت تأثیر این باور قرار بگیرند که بوتاکس لازم و ضروری است. مردم می توانند در اواخر دهه ی ۲۰ یا اوایل دهه ی ۳۰ زندگیشان شروع به به این درمان کنند و در این میان، نگهداری  و مراقیت آن مهمتر است – اگر مسائلی وجود داشته باشد که بتواند با درمان های پزشکی  و یا به هر وسیله ای حل شود، اما هرگز نمی خواهیم شخصیت یک چهره را تغییر دهیم. ایده ما این است که کاری کنیم که بیمار به دنبال همان شخصیت قبلی خود باشد و تحت تاثیر سن نباشد، به جای اینکه زنان خانه دار دنبال سطوح مختلفی از زیبایی باشند.

زمان اثر کردن بوتاکس چقدر طول می کشد؟
بلافاصله بعد از شروع درمان، بوتاکس در هر شرایطی، از یک روز تا ده روز طول می کشد تا بهبودی یابد و به طور متوسط، حدود سه تا هشت ماه طول می کشد؛ زیرا این مقدار زمانی است که طول می کشد تا بدن شما گیرنده های جدید در عضله بسازد.

چگونه می توانم پزشکی پیدا کنم تا بوتاکس را تزریق کنم؟
اگر چه بسیاری از افراد می توانند بوتاکس تزریق کنند، که البته این بدان معنا نیست که آنها مجبورند این کار را انجام دهند. دکتر استافورد برومند می گوید: “نزد کسی که مورد تایید در جراحی پلاستیک است برای انجام این ارزیابی بروید. شما می خواهید دکتری داشته باشید که آناتومی صورت را درک می کند. رفتن پیش کسی که واجد شرایط و ثابت قدم است بسیار مهم است. ما هر چیزی که انجام داده ایم را مستند می کنیم بطوریکه می توانیم ببینیم که چه نتایجی در بر داشته است. این روشی که ما آن انجام می دهیم علمی است بطوری که ما می توانیم بهترین نتیجه ای که برای شما متصور باشد را بیابیم. اگر شما انتخاب های خود را به راحتی و هزینه محض محدود می کنید، باید تنها نزد کسی که تایید شده نباشد بروید، در نتیجه نتایج اغلب متفاوت است. علاوه بر این، سؤالاتی راجع به جایی که تزریق بوتاکس انجام می شود، بپرسید و در مورد آنچه که شما امیدوارید تا با انجام بوتاکس به آن برسید صحبت کنید.

آیا باید بعد از بوتاکس، از انجام هر کاری اجتناب کنیم؟
به طور کلی، نه. اگر پزشک شما، این روش را درست و دقیق انجام داده باشد، بوتاکس به هیچ سمتی حرکت نخواهد کرد. تقریباً هیچ گونه از کار افتادگی(ایرادی) وجود ندارد، زیرا اثر و جای سوزن ها در عرض چند دقیقه محو می شود. تزریق بوتاکس انجام شده است، آن، چند میلی متر پخش می شود، به گیرنده ها متصل می شود، و اینگونه است که استافورد برومند دوباره به ما اطمینان قلبی می دهد. من به مردم می گویم که ۴۰ دقیقه قبل از هر فعالیتی صبر کنند تا اگر کبودی ای وجود نیامد، پس از آن، آنها می توانند کاری را که می خواهند انجام دهند. قرار نیست که اگر کسی شروع به انجام حرکات یوگا می کند، لحظه به لحظه مراقب او باشیم تا برایش اتفاقی نیفتد.

آیا ممکن است که در بدن ما نسبت به بوتاکس مقاومت ایجاد شود؟(آیا ممکن است عمل بوتاکس پس بزند؟)
اگرچه مردم ادعا می کنند این اتفاق می تواند بیفتد، این بسیار نادر است. برومند می گوید: “من می توانم در ۱۵ سال گذشته که این کار را انجام داده ام، برای شما بشمارم که شاید دو نفر وجود داشته باشند که بگویند که مقاومت در برابر بوتاکس برایشان رخ داده است، اما نمی دانم که آیا این به این دلیل است که آنها مکرراً بوتاکس را انجام نداده اند!!!. در عوض، کسانی که بوتاکس را به صورت منظم دریافت می کنند احتمالا کاهش فعالیت عضلانی را مشاهده کرده اند، بنابراین ممکن نیست آنها به دفعات بعدی تزریق نیاز نداشته باشند و یا مجبور نخواهند بود تا برای ترمیم سریع اقدام کنند. او اضافه می کند: “همانطور که شما عضلاتی را که موجب ایجاد چین و چروک می شوند، درمان می کنید، آنها کوچکتر و ضعیف تر می شوند، به طوری که دیگر احتمال اینکه چروک ها شکل بگیرند وجود ندارد و به طور مرتب نیاز به بوتاکس نخواهید داشت. شما در نهایت به جایی می رسید که دیگر کمتر به بوتاکس نیاز خواهید داشت تا نتایجی را کسب کنید که قبلا با بوتاکس منظم کسب می کردید.

اگر بوتاکس سرهم بندی شده و معیوبی داشته باشم باید چه کنم؟
باز، این همان جایی است که پیدا کردن یک پزشک واجد شرایط بسیار مهم است، زیرا کمتر احتمال دارد که شما با نتایج بدست آمده از بوتاکس سرهم بندی شده سر کنید. اگر چه، شما می توانید از پزشک خود بخواهید که نگاهی بیاندازد، ما بوتاکس اضافی را برای رفع این مشکل توصیه نمی کنیم، زیرا این عمل یک اثر متعادل کننده برای یک ناحیه است که آنجا را سریعتر از جاهای دیگر از بین می برد. خوشبختانه، درست مثل هر چیز دیگری در زندگی، تغییر، دائمی نیست. برومند توصیه می کند: “من فقط به آن مهلت می دهم. در نهایت، پیشانی (خط ابرو) به سمت خودسازی و ترمیم خود پیش می رود، پوست پلک نازک می شود، و شما باز نگاهتان به اصالت خود (گذشته خود) می باشد.

مراقب های لازم بعد از تزریق بوتاکس چیست ؟

تا ۵ ساعت کارهای زیر انجام نشود :

۱ – آب زدن به صورت ممنوع

۲ – آرایش کردن ممنوع

۳ – سر خم کردن ممنوع

۴ – دراز کشیدن و خوابیدن ممنوع

۵ – خارش – ماساژ پیشانی دور چشم ممنوع

۶ – عینک آفتابی زدن ممنوع

۷ –مصرف الکل ، کافیین و سیگار ممنوع

و البته …

– تا سه روز از کارهای سنگین و فعالیت های ورزشی جلوگیری کنید

– درصورت التهاب و کبودی یخ گذاشته شود.

– درصورت سردرد استامینوفن ساده استفاده شود

– به مدت سه شب بالشت بلند زیر سر قرار گیرد

– ۴۸ ساعت پس از تزریق ، اثر بوتاکس شروع شده و تا دو هفته به اوج می رسد.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا