بوتاکسمزو بوتاکس

مزو بوتاکس چیست ؟ فرآیند مزوبوتاکس چگونه است؟

مزوبوتاکس چیست؟

مزوبوتاکس عبارتست از تزریق محلول بوتاکس با مقادیر جزئی و دقت زیاد با استفاده از تزریقات متعدد در پوست . در واقع مزوبوتاکس یک عمل زیبایی غیر تهاجمی است که می تواند خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش دهد و در نتیجه پوستی صاف و جوان تری را به شما هدیه می دهد.

این تکنیک همچنین می تواند اندازه منافذ پوست ، ترشح چربی پوست و تعریق صورت را کاهش دهد. از آنجایی که غلظت سم بوتولینوم در مزوبوتاکس کمتر است، تأثیر آن نیز در مقایسه با تزریق بوتاکس برای مهار چین و چروک های حرکتی صورت که در عضلات انجام می شود، متفاوت است.

در این روش درمانی ،بوتاکس در پوست تزریق می شود نه عضله . بوتاکس رقیق شده و به مقدار بسیار کم در هر نقطه تزریق می شود ولی در عوض تعداد نقاط تزریق بسیار بیشتر است و بسته به هدف درمان در سطح وسیع تر تزریق می شود.

بوتولینوم رقیق شده را می توان با انواع محلول های مزوتراپی ترکیب کرد تا اهداف درمانی متفاوتی حاصل شود .ترکیبات مزوتراپی حاوی اسید هیالورونیک ،ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، پپتیدها و فاکتورهای رشد برای آبرسانی و جوانسازی پوست کاربرد دارند .

فرآیند مزوبوتاکس چگونه است؟

  • مزوبوتاکس به صورت سطحی یا با استفاده از گان مزوتراپی تزریق می شود؛
  • این دارو در عرض ۳ یا ۴ روز شروع به تاثیر گذاری می کند، در عرض ۱۴ روز اثر آن کامل می شود و برای 3 تا 6 ماه باقی می ماند؛
  • قرمزی خفیف ظرف ۱ تا ۳ ساعت پس از مزوبوتاکس از بین می رود. به طور استثنایی، گاهی و نه همیشه ممکن است کبودی های کوچکی در بعضی از نقاط تزریق ایجاد شود که خود به خود و طی چند روز جذب می شود؛
  • این روش را می توان 2 تا 3 بار در سال انجام داد. توصیه می شود ناحیه تحت درمان را در معرض تابش خورشید قرار ندهید و از ضدآفتاب استفاده کنید.

روش تزریق مزوبوتاکس چیست؟

تکنیک تزریق مزوبوتاکس بسیار مهم است هرچه نقاط تزریق دقیق‌تر باشد، دوز بوتاکس کمتری مورد نیاز است. این تزریق‌های کوچک و هدفمند، برای بیمار یک ظاهر طبیعی به ارمغان می‌آورند و نتیجه درمانی بهتری حاصل می شود.

در مقایسه با ۵ تا ۲۰ تزریق عمیق بوتاکس ، در مزوبوتاکس ۵۰ تا ۱۰۰ تزریق کوچک در پوست صورت انجام می شود. ممکن است این تزریق‌ها ناراحت کننده باشند؛ به عبارت دیگر احساس گزش بیشتری را روی پوست خود احساس خواهید کرد. به همین علت بهتر است ، قبل از درمان از کرم بی‌حس کننده استفاده شود.

مزوبوتاکس روشی موثر برای کاهش چین و چروک

مزوبوتاکس یکی از روش های مؤثر و کمتر تهاجمی برای کاهش چین و چروک پوست ، منافذباز ، ترشح چربی و تعریق پوست صورت  است که امروزه فراگیر شده است. اگر به دنبال فلج شدن عضله از طریق بوتاکس نیستید، مزوبوتاکس روش جایگزین مناسبی است. در کلینیک دکتر قانعی تزریق مزوبوتاکس به عنوان یکی از روش های جوانسازی برای افرادی که از آن سود می برند ، انجام می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا