ابدومینوپلاستیلاغری

آیا چربی شکمی بعد از ابدومینوپلاستی بر می گردد ؟ چه افرادی جهت ابدومینوپلاستی اقدام کنند ؟

در دوران بهبودی پس از جراحی ابدومینوپلاستی به بیماران توصیه می‌شود به میزان کافی استراحت نمایند، از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزند، فعالیت‌های فیزیکی شدید و یا ورزش‌های سنگین را تا زمان بهبودی کامل انجام ندهند.

قبل از توضیح در خصوص ابدومینوپلاستی بد نیست بدانید افرادی که جهت جراحی زیبایی شکم اقدام می کنند باید بدانند که این جراحی به عنوان روشی جهت کاهش وزن در نظر گرفته نشده است و تنها به منظور کاهش چربی‌های شکم در جهت ایجاد شکمی صاف و خوش فرم انجام می‌شود.

بنابراین لازم است که بیماران پیش از آن که جهت این جراحی اقدام نمایند ابتدا به وزن ایده‌آل خود دست پیدا نمایند زیرا هرگونه اضافه یا کاهش وزن پس از جراحی می‌تواند اثرات نامطلوبی در نتیجه‌ی جراحی داشته باشد.

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی یکی از جراحی‌های پیکر تراشی است که افراد زیادی متقاضی انجام آن هستند و هر سال تعداد متقاضیان بیشتر می‌شود.

در این روش پوست و چربی اضافه‌ برداشته می‌شود تا ماهیچه‌ها و بافت‌های زیرین سفت‌تر شوند، در نتیجه افراد بتوانند به اندامی متناسب دست پیدا کنند. شکم برآمده و برجسته یکی از نکات منفی در داشتن اندامی ایده آل می‌باشد، گاهی اوقات افراد در بقیه نقاط بدن خود اندامی متناسب دارند اما در قسمت شکم و پهلو حتی با رژیم‌های غذایی متناسب و انجام حرکت‌های ورزشی نمی‌توانند به اندام متناسب دست پیدا کنند.

ابدومینوپلاستی

چه مشکلاتی با جراحی ابدومینوپلاستی قابل رفع هستند ؟

  • پوست شل و آویزان 
  • پوست اضافه
  • از دست رفتن خاصیت الاستیک پوست
  • چربی‌های سفت شکم
  • جداشدگی عضلات روده بزرگ
  • فتق شکم
  • بی‌اختیاری ادرار استرسی

میزان چربی که طی جراحی ابدومینوپلاستی برداشته می‌شود

افرادی که جهت جراحی زیبایی شکم اقدام می‌نمایند باید بدانند که این جراحی به عنوان روشی جهت کاهش وزن در نظر گرفته نشده است و تنها به منظور کاهش چربی‌های شکم در جهت ایجاد شکمی صاف و خوش فرم انجام می‌شود. لازم است که بیماران پیش از آن که جهت این جراحی اقدام نمایند ابتدا به وزن ایده‌آل خود دست پیدا نمایند زیرا هرگونه اضافه یا کاهش وزن پس از جراحی می‌تواند اثرات نامطلوبی در نتیجه‌ی جراحی داشته باشد.

و اما پاسخ به سوال اصلی …

آیا بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی بازگشت چربی رخ خواهد داد ؟

یکی از سوال‌هایی که اکثر افراد قبل از جراحی زیبایی شکم به آن فکر می‌کنند و موجب نگرانی آن‌ها است بازگشت چربی به شکم پس از جراحی می‌باشد، همان طور که پیشتر اشاره شد طی جراحی مقداری از چربی و پوست و بافت اضافی شکم برداشته می‌شود اما برداشتن این چربی‌ها به معنای دائمی بودن نتایج نمی‌باشد، همان طور که با افزایش وزن میزان چربی در تمام قسمت‌های بدن افزایش می‌یابد، تراکم چربی در ناحیه شکم نیز با هرگونه افزایش وزن، افزایش خواهد یافت، افزایش وزن می‌تواند منجر به تولید سلول‌های چربی جدید یا بزرگ شدن سلول‌های چربی باقی مانده در ناحیه شکم شود بنابراین یکی از نکاتی که توسط جراح باید به افراد متقاضی ابدومینوپلاستی یادآوری شود این موضوع است که در صورت عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام حرکات ورزشی ممکن است چربی‌های ناحیه شکم آن‌ها به مرور بازگردند.

ابدومینوپلاستی

نتایج چاق شدن پس از ابدومینوپلاستی

در دوران بهبودی پس از جراحی ابدومینوپلاستی به بیماران توصیه می‌شود به میزان کافی استراحت نمایند، از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزند، فعالیت‌های فیزیکی شدید و یا ورزش‌های سنگین را تا زمان بهبودی کامل انجام ندهند.

اما پس از بهبودی کامل باید یک برنامه‌‌ی ورزشی منظم در کنار رژیم غذایی سالم داشته باشند تا از هرگونه افزایش وزنی خودداری نمایند. افزایش وزن نه تنها نتایج جراحی زیبایی شکم را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد بلکه در مواردی می‌تواند نتایج معکوس داشته باشد به همین دلیل است که به خانم‌هایی که قصد بچه دار شدن را دارند توصیه می‌شود تا پایان دوران بارداری خود جهت انجام این جراحی صبر نمایند زیرا چاق شدن در طی دوران بارداری منجر به از بین رفتن نتایج جراحی اولیه خواهد شد و در مواردی احتیاج به جراحی مجدد جهت بازگشت به نتایج جراحی اولیه می‌باشد.

با اینکه نوسانات وزن در طی میانسالی فرآیندی طبیعی می‌باشد اما افزایش وزن بیش از 5 کیلوگرم پس از ابدومینوپلاستی می‌تواند منجر به تشکیل چربی اضافه در ناحیه شکم شده و همچنین شل شدن و کاهش الاستیک شکم نیز ممکن است بازگردد.

ابدومینوپلاستی

نکاتی جهت جلوگیری از برگشت چربی شکمی بعد از عمل ابدومینوپلاستی

رژیم غذایی سالمی را داشته باشید، سبزیجات تازه، میوه‌جات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل می‌تواند در ثبات وزن شما موثر باشند. نوشیدن آب به میزان کافی جهت هیدراته ماندن بدن نیز یکی از نکات مهم جهت حفظ سلامتی می‌باشد.

پس از پایان دوران نقاهت و زمانی که پزشک به شما اجازه داد می‌توانید ورزش‌های سبک را شروع نمایید و پس از بهبودی کامل یک برنامه‌ی ورزشی ثابت را به صورت روزانه ادامه دهید تا همیشه بدنی متناسب داشته باشید.

سبک زندگی سالم در جهت حفظ تناسب اندام و سلامتی بسیار مهم است، به عنوان مثال از مصرف نوشیدنی‌های الکل پرهیز نمائید و سیگار نکشید، اگر سبک زندگی سالمی دارید و همچنان بدون دلیل دچار اضافه وزن می‌شوید لازم است با یک پزشک متخصص مشورت داشته باشید، در مواردی برخی داروها یا اختلالات جسمانی ممکن است منجر به چاق شدن افراد شود که باید حتماً مورد بررسی قرار بگیرد.
تا زمانی که به ثبات وزن نرسیده‌اید اقدام به ابدومینوپلاستی نکنید (خانم‌ها تا پایان زمان بچه دار شدن و آقایان تا زمانی که به وزن دلخواه برسند باید این جراحی را به تعویق بیندازند)

بیشتر بخوانید:

دوره ی نقاهت عمل آبدومینوپلاستی چند روز است ؟

و به عنوان آخرین نکته: جراحی را انتخاب نمائید که از دانش و مهارت لازم جهت جراحی برخوردار باشد، یک جراح پلاستیک با تجربه‌ی کافی می‌تواند میزان چربی و بافت‌های اضافی را به میزان لازم و از مناطقی خارج نماید که نتایج حاصل از جراحی برای مدت طولانی‌تری ماندگاری داشته باشد و همچنین عوارض پس از جراحی به کمترین میزان برسد.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا