جراحی زیباییچال گونه

جراحی چال گونه به چه دلیل انجام می شود؟

مانند دیگر جراحی های زیبایی عمل چال گونه نیز ممکن است عوارض داشته باشد مانند: خون ریزی، آسیب به اعصاب اطراف حفره ها، قرمزی و تورم، بروز عفونت، باقی ماندن جای زخم، هم تراز نبودن چال ها و ….

جراحی چال گونه به چه دلیل انجام می شود؟

جراحی ایجاد چال گونه (Dimpleplasty) جز جراحی های زیبایی قرار می گیرد. معمولا چال گونه به هنگام لبخند زدن نمایان می شود. این چال ها در قسمت پایینی گونه ها بوجود می آیند. همه افراد با چال گونه متولد نمی شوند. در اثر فرو رفتگی عضلات عمقی صورت به هنگام خندیدن این چال ها ظاهر می گردند. انجام این جراحی با آسیب به عضلات گونه صورت می گیرد. در جوامع مختلف چال گونه به عنوان یک نماد زیبایی و موهبتی از جانب خداوند در نظر گرفته می شود. به همین علت این عمل زیبایی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

توصیه های عمل چال گونه

برای انجام این کار حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و هرگز در سالن های زیبایی دست به چنین اقدامی نزنید. اکثر پزشکان جراحی زیبایی به انجام این عمل می پردازند. قبل از اقدام به هرگونه عمل جراحی حتما از مزایا و معایب آن باخبر باشید و در رابطه با تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید با پزشک خود مشورت کنید. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد فقط بی حسی موضعی اعمال می شود تا هیچگونه درد و ناراحتی را احساس نکنید. جراحی چال گونه بیش از 20 دقیقه به طول نمی انجامد.

جراحی چال گونه چگونه انجام می شود؟

مکانیزمی این چال که به صورت طبیعی در صورت بوجود می آید این است که تعداد زیادی عضله در صورت وجود دارند که به صورت همگن و هماهنگ با هم عمل می کنند و فعالیتهای مختلفی را انجام می دهند. کاری که انجام می شود این است که این چال طبیعی که در برخی از افراد به صورت طبیعی وجود دارد ما با عمل جراحی در صورت ایجاد می کنیم.

این جراحی، جراحی سبک و به صورت سرپایی داخل مطب انجام می شود و بین نیم تا سه ربع و تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد.

ابتدا یک بی‌حسی موضعی مانند لیدوکائین روی پوست ناحیه اعمال می شود تا در طول جراحی درد و ناراحتی حس نکنید. 10 دقیقه طول می کشد تا بی حسی اثر کند.

سپس جراح زیبایی با استفاده از یک وسیله نمونه برداری کوچک درون پوست شما یک حفره ایجاد کرده و مقداری عضله و چربی خارج می شود. مساحت آن به 2 الی 3 میلی متر می رسد. پس از تعیین محل چال، یک بخیه از یک طرف عضله گونه به طرف دیگر زده می شود تا چال به طور دائم باقی بماند.

عوارض عمل چال گونه

در صورت بروز هریک از این عوارض سریعا به پزشک خود مراجعه نمایید. در صورت جدی نگرفتن این عوارض مشکلات متعدد دیگری بوجود می آیند.

مراقبت های قبل از جراحی چال گونه

• دو هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن و مشروبات الکلی را کنار بگذارید.
  • سعی کنید چند ساعت قبل از مراجعه به پزشک وعده غذایی میل نشود.

مراقبت های بعد از جراحی چال گونه

• داروی بی حسی تا چند ساعت باعث کاهش حس لامسه دهان می شود هنگام خوردن غذا یا نوشیدنی مراقب دمای آن باشید.
  • از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری کنید.
  • هنگام خواب از دو بالش استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد و از تورم بیش از حد جلوگیری شود.
  • بهداشت دهان و دندان را بیشتر از قبل رعایت کنید تا مانع از بروز عفونت شوید.
  • تا زمان بهبودی کامل از انجام فعالیت های ورزشی سنگین پرهیز کنید.
  • برای رفع کبودی احتمالی می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • دو هفته بعد از جراحی برای معاینه به پزشک خود مراجعه کنید.