پروتزپروتز باسن

روش انجام ایمپلنت باسن را بشناسید

پروتز باسن به منظور حجیم تر نمودن باسن انجام می گیرد بنابراین افرادی که مشکل کم بودن حجم چربی در باسن را دارند می توانند جهت رسیدن به اندامی زیباتر از این عمل جراحی بهره ببرند.در سال های اخیر ، ایمپلنت گذاری در باسـن درمیان خانم ها بسیار متداول شده است و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

جنس پروتز باسن

ایمپلنت باسـن از جنس سیلیکون کاملا منطف می باشد. در فرآیند ساخت و تولید پروتز به طبیعی بودن آن بسیار توجه شده است تا مطابق با باسن طبیعی ساخته شود.ایمپلنت باسن نیز مانند پروتز سینه انواع مختلفی دارد که بر اساس نظر پزشک متخصص نوع پروتز انتخاب می شود.

در جایگذاری پروتز در باسن باید به منظور پیشگیری از احتمال آمبولی از وارد نمودن پروتز به لایه های عمیق باسن خودداری نموده و آن را فقط به چربی زیر پوست وارد کرد ، بنابراین می بایست پزشک متخصصی که در این زمینه از تجارب کافی برخوردار است را انتخاب نمود.

کاندیدای مناسب پروتز باسـن

  • افرادی که به دنبال رفع مشکلات باسن و افزایش میزان اعتماد به نفس خود می باشند.
  • افرادی که خواهان برجسته شدن و افزایش سایز باسن خود هستند.
  • افرادی که درصدد دستیابی به اندامی زیبا و متوازن می باشند.
  • افرادی که به صورت ژنتیکی و مادرزادی دچار اختلالات ظاهری در ناحیه باسن خود هستند.

محل قرار گیری ایمپلنت ها

محل قرارگیری پروتز باسن باید به نحوی باشد که به ناحیه استخوانی و اعصاب باسن آسیبی وارد نشود و دورتر از آن ها واقع شود.به طور کلی پروتزهای باسن را می توان در یکی از نواحی ذیل جایگذاری نمود :

  • ناحیه زیر فاشیا
  • زیر عضلات باسن
  • لا به لای عضلات باسن

لازم به ذکر است که پزشک متخصص ، عموما شکاف های ایجاد شده را در بخش هایی از باسن که دچار فرورفتگی است ایجاد می نماید تا محل شکاف ها پس از جراحی مشهود نباشد. پروتز درون باسن به طور کلی تحت بیهوشی عمومی انجام شده و حدودا 2 ساعت به طول می انجامد.

روش انجام ایمپلنت باسن

دکتر کاظمی در رابطه با نحوه انجام عمل جراحی کاشت پروتز باسن این گونه پاسخ می دهند که پیش از انجام بیهوشی بیمار ، جراح مجددا بررسی ها را انجام می دهد ، علامت گذاری ها را به منظور تعیین محل قرار گیری پروتز ها انجام می دهد که برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد اما به طور کلی زمانی که بیمار به صورت ایستاده است دو خط افقی یکی به موازات خار خاصره بالایی در قسمت پشتی و دیگری به موازات چین های زیر باسن در ناحیه اتصال باسن به ران ها می کشد. پس از آن فاصله میان این دو را به سه قسمت مساوی تقسیم می نماید. قسمت پایینی ناحیه ای است که در زمان نشستن وزن بدن را تحمل می نماید از همین رو نمی توان پروتز را در آن ناحیه قرار داد. ناحیه وسط و بالایی بهترین گزینه برای کاشت پروتز هستند.

پس از تعیین محل کاشت ایمپلنت باسن در تهران ، بیمار برای بیهوشی آماده می شود. عمل جراحی کاشت پروتز در باسن با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی در ناحیه کمر به پایین یا دارو های خواب آور وریدی قابل انجام است. اما به طور معمول برای انجام این فرایند از بیهوشی عمومی استفاده می گردد. برای انجام عمل جراحی بیمار بر روی شکم بر روی تخت عمل جراحی خوابانده می شود و برای شروع عمل جراحی آماده می گردد. پزشک یک برش منفرد در قسمت تحتانی استخوان خارجی در چین میان دو باسن ایجاد می کند که این برش معمولا با عوارض بسیار کمی رو به رو می باشد ، چرا که اندازه ان حدود 5 الی 8 سانتی متر می باشد. برش به وجود آمده توسط جراح پروتز باسن تهران ، چون از منفرد می باشد و فاصله مناسبی با مقعد دارد کمترین احتمال را در رابطه با ابتلا به عفونت دارد.

مراقبت های بعد از جراحی پروتز باسن

  • نگرانی اصلی و بالقوه ، متقاضیان جراحی ایمپلنت گذاری باسـن در خصوص دوره بهبودی این عمل جراحی می باشد. در این مبحث به طور دقیق جزئیات مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت گذاری باسن بیان خواهد شد.
  • پیش از آن که به شرح مراقبت های بعد از عمل مذکور اشاره نماییم ؛ بهتر است متذکر شویم که به طور کلی بلافاصله پس از انجام عمل ایمپلنت باسن ، احساس می شود که ایمپلنت ها سفت هستند و در موقعیتی بالاتر از موقعیت مطلوب قرار گرفته اند ؛ نگران نباشید زیرا پروتز باسن با گذشت زمان در موقعیت مناسب تری قرار می گیرد و  باسن تقریبا بعد از 6 هفته شروع به شکل گرفتن می کند.
  • بافت های باسن پس از انجام جراحی ، سریعا روند ترمیم را آغاز می نمایند و نهایتا 6 ماه پس از عمل بافت باسن به طور کامل بهبود می یابد و باسن فرم ایده آلی به خود می گیرد.
  • همچنین پس از انجام عمل کاشت ایمپلنت در باسن ؛ به منظور رفع تورم ناشی از عمل ، به بیمار توصیه می شود از پوشش فشرده کننده باسن یا اصطلاحا گارمنت استفاده نماید.

سایر نکات مراقبتی ایمپلنت باسن

  • هنگام استفاده از سرویس بهداشتی ، به جای نشستن کمی چمباتمه بزنید.
  • از یک بالش نرم در زمان نشستن استفاده کنید.
  • تا زمان بهبودی کامل از رانندگی خودداری کنید.
  • از تلاش برای مشاهده جای زخم یا برش جراحی ، خودداری کنید ؛ زیرا این کار می تواند زخم را باز کند.
  • زمانی که در رختخواب هستید ، مچ پای خود را ( با حرکت انگشتان خود به بالا و پایین ) خم کنید و با این کار مانع لخته شدن خون در پاها شوید.

در رابطه با زخم جراحی باید اشاره داشت که جراحی پروتز باسـن ، در صورتی که توسط جراح پلاستیک ماهر انجام شده باشد ،  در مکانی نامشخص ( معمولا در چین بین برجستگی باسن ) ایجاد شده و به وضوح قابل رویت نخواهد بود و به طور کلی به مرور زمان ، کمرنگ شده و دیگر قابل مشاهده نمی باشد.به خاطر داشته باشید که بهبودی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است ، زیرا تحمل درد و پاسخ بهبودی در هر فرد متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا