بوتاکسبوتاکس لب

تزریق بوتاکس به لب چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس به لب و فواید آن

امروزه تزریق بوتاکس به لب ها با استقبال بسیار زیادی در سراسر دنیا روبرو شده و از دلایل استقبال آن می توان به عوارض جانبی کم تزریق بوتاکس Botox injection اشاره نمود و شما می توانید با انجام این تزریق به لب هایتان زیبایی تان را دو چندان کنید حال با ما در این مقاله همراه باشید تا سوالاتی که در مورد انتقال بوتاکس به لب ممکن است برای ایجاد شود را پاسخ هایشان را بیابید.

بوتاکس چیست و چه عملکردی دارد؟

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم است که از باکتری ها بدست می آید شما می توانید از تزریق بوتاکس برای کاهش و اصلاح میزان چین و چروک های موجود در صورت استفاده نمایید. در ابتدا به بررسی عملکرد پر کننده ها و تزریق بوتاکس به لب ها می پردازیم.

در حقیقت عملکرد این دو از هم بسیار متفاوت می باشد؛ در واقع پر کننده ها حجم لب را اضافه می کنند و موجب بزرگتر شدن لب ها می شوند. در حالی که تزریق بوتاکس به لب ها سبب می شود که عضلات اطراف دهان شل شوند و لب به سمت بیرون بچرخد یعنی شما با انجام تزریق بوتاکس بدون آنکه حجم لب ها افزایش یابد، لب ها بزرگ می شود. همچنین شما می توانید تزریق بوتاکس لب هایتان را از سن هجده تا شصت و پنج سالگی انجام دهید.

کاندید مناسب برای تزریق بوتاکس به لب

در حالت کلی بهترین کاندید برای این روش بهتر است توسط پزشک متخصص یا افراد متخصص در این زمینه برای شما تجویز شود. اسید هیالورونیک: یکی از کاندیدا ها برای انجام این روش است به این دلیل که این ماده به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. همچنین این ماده، آبرسان عالی برای مراقبت از پوست و ماده بسیار عالی برای انتقال بوتاکس است و مدت ماندگاری آن پس از تزریق چهار تا شش ماه است.

تزریق بوتاکس به لب چه مزایایی دارد؟

در واقع یکی از مزیت های بسیار مهم تزریق بوتاکس به لب ها این است که یک روش غیر جراحی است و پس از آن نیازی به زمان بهبودی ندارید؛ بطوریکه می توانید پس از آن به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازید؛ همچنین عوارض جانبی آن بسیار کم است. دیگر مزیت تزریق بوتاکس به لبها مدت زمان انجام این روش است که بسیار کوتاه بوده و زمان زیادی از شما را نمی گیرد.

در واقع هنگامی که انتقال بوتاکس بر روی لب ها انجام می شود به هنگام وارد شدن ماده شیمیایی بوتاکس لایه های سطحی عضله های لب در کنار و پایین لب تا قسمت فیبر های عضلانی به اندازه کافی شل می شود که سبب می شود لب ها به سمت بیرون بچرخد. بنابراین نگران نباشید بوتاکس هیچ تاثیری بر روی عملکرد لب ها ندارد فقط لب ها بزرگتر و برجسته تر می کند. به شما توصیه می شود که برای این روش به لب ها حتما به پزشک متخصص پوست یا جراح پلاستیک مراجعه نمایید، با پزشک مشورت نمایید و پس از تشخیص یک جلسه برای تزریق به لب ها برای شما در نظر گرفته می شود. در این جلسه پزشک متخصص چندین واحد بوتاکس را به قسمت میانی لب فوقانی شما تزریق می کند و پس از تزریق عضلات لب شل می شود و لب شما به قسمت بالا می رود و همین امر سبب می شود که لب شما بزرگتر و برجسته تر شود؛ بنابراین مزیت دیگر تزریق بوتاکس به لب ها بزرگتر کردن و برجسته نمودن لب هاست.

همچنین از مزیت دیگر بوتاکس به لب ها که یک روش درمانی نیز محسوب می شود به عنوان تکنیک کاهش لبخند لثه معروف است؛ در واقع منظور از تکنیک کاهش لبخند لثه این است در برخی از افراد ممکن است که به هنگام لبخند لثه های بالایی دندان های فوقانی مشخص شود شما می توانید از این روش استفاده کنید. برای انجام این کار پزشک شما بوتاکس را به ناحیه لب شما که به کمان Cupid معروف است که این کمان در وسط لب فوقانی قرار دارد،تزریق می کند که با انجام بوتاکس مشکل برطرف خواهد شد.

عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس به لب

شما ممکن است که پس از تزریق به لب ها به مدت چند ساعت یا چند هفته پس از آن با عوارض جانبی بوتاکس روبرو شوید بنابراین به شما توصیه می شود که در صورتی که با عوارض ناشی از تزریق بوتاکس به لب ها مواجه شدید، با پزشک خود تماس بگیرید تا راهکارهای لازم را برای رفع آن انجام دهید.

فهرستی از عوارض جانبی احتمالی به صورت زیر است:

1. حالت تهوع

2. تورم

3. سردرد

4. کبودی

5. حساسیت های آلرژیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا