جراحی زیباییلیپوماتیک

جراحی زیبایی لیپوماتیک برای چه کسی مناسب است ؟

یکی از مهم ترین فواید روش لیپوماتیک این است که با خارج کردن بافت چربی به روش ارتعاشی به اندام های داخلی یا تمام مناطق بدن، از جمله شکم، بازو، باسن، پاها، پشت و غیره، به دلیل عدم وجود برش، آسیبی وارد نمی شود.

جراحی زیبایی لیپوماتیک نوعی عمل جراحی زیبایی برای تخلیه چربی موضعی اضافی بدن است. لیپوماتیک یا پیکرتراشی لیپو را می‌توان در کلینیک معتبر به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام داد. در مقایسه با لیپوساکشن، لیپوماتیک عمل جراحی کم‌خطرتری است که در یک جلسه حجم زیادی از چربی اضافی را از بدن خارج می‌کند، به‌ علاوه اینکه درد و عوارض کمتری هم نسبت به لیپوساکشن دارد.

لیپوماتیک بهتر است یا لیپوساکشن؟ لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟ چه کسانی نمی‌توانند لیپوماتیک انجام دهند؟ و سؤالات دیگری که ممکن است در این رابطه داشته باشید را امروز در سایت دکتر سعید کاظمی با هم بررسی خواهیم کرد.

واژه لیپوماتیک (lipomatic) یعنی کاهش وزن و تغییر شکل نواحی خاصی از بدن با دفع چربی اضافی یا هدایت کردن چربی‌های اضافی به نواحی مدنظر. معمولاً لیپوماتیک بدون بی‌حسی انجام می‌شود. چربی‌ها با حرکات ارتعاشی (لرزشی) از بافت‌ها جدا شده و بدون درد و خون‌ریزی از بدن دفع می‌شوند.

لیپوماتیک

بنابراین هدف جراحی زیبایی لیپوماتیک، تغییر اندازه و شکل بدن است که میزان زیادی از چربی را طی یک جلسه از بدن دفع می‌کند و حدود ۳ تا ۷ روز هم بهبودی و نقاهت آن طول می‌کشد. در طول عمل لیپوماتیک، بیمار شل شدن پوست و از بین رفتن سلولیت‌ها را احساس نمی‌کند، به ‌علاوه اینکه این روش باعث تقویت بدن هم می‌شود. نکته مهم اینجاست که زمان زیادی طول می‌کشد تا کاهش سایز اتفاق بیفتد.

معمولاً برای اینکه نتیجه بهتر و طبیعی‌تری حاصل شود، لیپوماتیک را همزمان با روش‌های دیگری مثل لیفت بدن، ماموپلاستی بالاتنه، ابدومینوپلاستی (abdominoplasty) یا جراحی‌های پلاستیک انجام می‌دهند. لیپوماتیک صرفاً مختص خانم‌ها نیست و آقایان هم می‌توانند این کار را انجام دهند. این روش، یک روش درمانی برای چاقی محسوب نمی‌شود، بلکه نوعی روش پیکرتراشی است که صرفاً هدفش اصلاح خطوط بدن و کاهش وزن است. برای کاهش وزن و درمان چاقی باید سراغ انواع عمل لاغری بروید.

جراحی زیبایی لیپوماتیک امکان تخلیه حداکثر 12 لیتر چربی را فراهم می کند. این روش بسیار ماندگارتر از سایر روش های جراحی لاغری موضعی می باشد.

یکی از مهم ترین فواید روش لیپوماتیک این است که با خارج کردن بافت چربی به روش ارتعاشی به اندام های داخلی یا تمام مناطق بدن، از جمله شکم، بازو، باسن، پاها، پشت و غیره، به دلیل عدم وجود برش، آسیبی وارد نمی شود.

بخیه زیبایی در اندازه 2 میلی متری بر روی پوست زده می شود که این اندازه فقط به دلیل امکان ورود کانولا ایجاد می شود و البته بخیه های مورد استفاده کاملا جذبی هستند و به مرور خود به خود از بین می روند.

لیپوماتیک

لیپوماتیک برای کدام قسمت های بدن استفاده می شود؟

با این روش می‌توانید در هر جلسه ۳ تا ۴ کیلو از شر چربی‌های بدن راحت شوید. لیپوماتیک را می‌توان برای قسمت‌های فوقانی بازو، چربی‌های سینه، شکم، باسن، پهلوها، پاها، ران، چانه و غبغب و گردن استفاده کرد.

1. لیپوماتیک شکم و پهلو

این روش نوعی پیکرتراشی لیپوساکشن است که درد و عوارض به ‌مراتب کمتری دارد. هدف لیپوماتیک از بین بردن بافت چربی اضافی زیر پوست و لاغر شدن بدن است که برای قسمت‌های مختلف به ‌کار می‌رود. در لیپوماتیک شکم و پهلو، چربی انباشته‌شده زیر این اندام‌ها به ‌شکل محلول چربی با استفاده از دستگاه لیپوماتیک برداشته می‌شود. سپس این محلول چربی را می‌توان به سایر اندام‌های بدن مثل باسن تزریق کرد.

افرادی که با رژیم وزن کم کرده‌اند، اما هنوز سایه چربی‌های شکم و پهلو دست از سرشان برنمی‌دارد می‌توانند با جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو از شر این چربی‌های نافرم راحت شوند. معمولاً برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست شکم و پهلوها بعد از کشیدن چربی‌ها می‌توان عمل لیفتینگ پوست را انجام داد.

افراد واجد شرایط برای لیپوماتیک شکم و پهلو شامل این موارد می‌شوند:

افرادی که از چاقی موضعی رنج می‌برند.
افراد سالم که بیماری زمینه‌ای ندارند.
افرادی که با رژیم غذایی و ورزش نتوانستند چاقی موضعی‌شان را برطرف کنند.
افرادی که شاخص توده بدنی‌شان کمتر از ۳۰ است.

2. لیپوماتیک ران

تجمع چربی و چاقی در ناحیه ران از مشکلات رایج سبک زندگی ناسالم و عدم تحرک است که ظاهر نامناسبی ایجاد می‌کند. در مواردی هم ممکن است باعث مشکلات در راه رفتن شود. عمل لیپوماتیک ران از روش‌های جراحی ساده و مؤثر برای حذف چربی‌های موضعی قسمت ران محسوب می‌شود. برای انجام لیپوماتیک ران، جراح چهار ناحیه خارجی، داخلی، قدامی و خلفی ران را معاینه می‌کند. اگر علت تجمع چربی ران مشکلات آناتومیک یا افزایش حجم عضله باشد، این عمل کمکی نمی‌کند. کسی که می‌خواهد پیکرتراشی ران انجام دهد باید از سلامت عمومی برخوردار باشد، رژیم غذایی و ورزش تأثیری در کاهش چربی‌ها نداشتند، شاخص توده بدنی‌اش در بازه قابل قبولی قرار بگیرد، و به‌ علاوه اینکه اضافه وزن غیرطبیعی هم نداشته باشد.

3. لیپوماتیک بازو

پیکرتراشی بازو باعث از بین رفتن چربی‌های انباشته‌شده در قسمت بازوها شده و شل شدگی بازو را برطرف می‌کند به ‌علاوه اینکه بازوها را لاغر هم می‌کند. چربی‌های بازو مقاوم‌ترین چربی‌های بدن هستند که به ‌این راحتی نمی‌توان از دستشان خلاص شد و معمولاً مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا با ورزش و رژیم غذایی بتوان این مشکل تناسب اندامی را برطرف کرد، اما لیپوماتیک بازو با دوره بهبودی سریع در کمترین زمان، بهترین نتیجه را به ‌همراه دارد. برای انجام پیکرتراشی بازو، برش کوچکی در قسمت زیرین بازو زده می‌شود و چربی‌ها را خارج می‌کنند. لیپوماتیک بازو بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

لیپوماتیک

4. لیپوماتیک ساق پا

کمتر کسی است که دوست نداشته باشد پاهای تراشیده و زیبا بدون چربی اضافی داشته باشد. اگر ورزش و رژیم غذایی روی شما تأثیری نداشته، یا به‌ دلیل نداشتن تحرک کافی متوجه چاقی ساق پا و تجمع چربی در این ناحیه شدید، لیپوماتیک ساق پا گزینه خوبی است. در این روش، لوله فلزی باریکی وارد پوست می‌شوند و اتصال سلول‌های چربی زیر پوست را می‌شکند و چربی‌ها را بیرون می‌کشد.

 پیکرتراشی ساق پا روشی است که آسیبی به بدن نمی‌رساند و باعث شل شدن پوست ساق پا هم نمی‌شود. لیپوماتیک ساق پا هم بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. مثل هر عمل دیگری ممکن است عوارضی مثل تورم و کبودی داشته باشد که طی چند روز برطرف می‌شوند. به‌ علاوه اینکه دوره نقاهت لیپوماتیک ساق پا کوتاه است.

5.لیپوماتیک باسن (لیفت برزیلی)

با استفاده از روش لیپوماتیک می توان چربی گرفته شده از شکم و اطراف آن را به باسن تزریق کرد. در نتیجه می توان ظاهری ساعت شنی به دست آورد. چربی های تزریق شده می توانند در 1 ماه اول 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کنند. بعد از عمل لازم است به مدت 1 ماه صاف دراز بکشید و نباید در مکان های خیلی صاف بنشینید. برای حفظ شکل داده شده می توانید از میان بالش های مخصوص موجود در بازار استفاده کنید.

6.لیپوماتیک غبغب

چربی های اضافی در زیر چانه و گردن باعث می شود پیرتر به نظر برسید. بنابراین یکی از راه های خلاص شدن از شر چربی های ذخیره شده در این ناحیه لیپوماتیک است. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود و حدودا 45 دقیقه طول می کشد. در لیپوماتیک چربی ها با استفاده از یک ویبراتور سه بعدی شکسته می شود و سپس آن را در لوله های کوچک تخلیه می کنند.

لیپوماتیک

اقدامات لازم قبل از لیپوماتیک

پیش از این عمل بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید تا عوارض عمل را به حداقل برسانید.

  • میزان چربی زیر پوست را با استفاده از سونوگرافی اندازه بگیرید.
  • بررسی عملکرد کلیه، کبد، کم‌خونی، آزمایش بارداری با آزمایش خون
  • انجام آزمایش هپاتیت ب و انعقاد خون.

پیش از عمل باید از نواحی که قرار است جراحی شوند عکس گرفته شود. بهتر است شب قبل عمل مایعات و غذا نخورید. سیگار و الکل مصرف نکنید. داروهای رقیق‌کننده مثل آسپرین قبل از عمل مصرف نشود.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

فکر نکنید که بعد از عمل همه چیز تمام است. رژیم غذایی و فعالیت بدنی از مراقبت‌های ضروری بعد از این روش هستند:

  • پرخوری و مصرف نمک را کاهش دهید.
  • بعد از عمل باید به‌صورت مداوم (حداقل سه ماه) از گن استفاده شود و فقط در موارد اجباری مثل استحمام باید دربیاورید.
  • معمولاً ناحیه جراحی‌شده ترشح دارد. برای اینکه ترشحات راحت‌تر بیرون بیاید می‌توانید ناحیه جراحی را به سمت پایین بدن ماساژ بدهید.

چقدر طول می کشد تا نتیجه لیپوماتیک به طور کامل مشاهده شود؟

مشاهده نتایج بسته به بدن هر فرد و ناحیه جراحی‌شده فرق می‌کند. بسته به اینکه چقدر چربی از بدن تخلیه شده است، نتایج جراحی را می‌توان بین ۱ تا ۳ ماه بعد از عمل به‌ طور کامل مشاهده کرد.

از چه سنی می توان لیپوماتیک انجام داد؟

پس از ۲۰ سالگی، با مشورت با متخصص تغذیه و در صورت تائید جراح می‌توانید این عمل را انجام دهید.

آیا روش لاغری لیپوماتیک برای همه انواع چاقی مؤثر است؟

خیر، این روش لاغری برای چاقی‌های مزمن مناسب نیست.

تغذیه مناسب برای بعد از لیپوماتیک چیست؟

گوشت بدون چربی مثل سینه مرغ، ماهی، لوبیا، آجیل و مغزها، غلات کامل، سبزیجات برگ سبز، گوشت قرمز و مکمل پروتئین.

لیپوماتیک بهتر است یا عمل لاغری؟

در حال حاضر، انواع عمل لاغری در دنیا وجود دارند مثل عمل بای پس معده، حلقه معده، و عمل اسلیو معده که هر کدام محاسن و معایب خاص خود را دارند، به‌ علاوه اینکه این عمل‌های لاغری، روش ساده و سریع کاهش وزن نیستند.
تمام این عمل‌های لاغری صرفاً به فرایند کاهش وزن کمک می‌کنند و باید با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشند تا نتیجه بدهند. بیشتر عمل‌های لاغری مثل بای‌پس معده و اسلیو معده، ساختار معده را تغییر می‌دهند. در نتیجه این نوع عمل‌های لاغری برای افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند مناسب نیستند و صرفاً افراد با چاقی مفرط که شاخص توده بدنی‌شان از ۴۰ بیشتر است می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

برای لیپوماتیک بیهوش می شویم؟

خیر، لیپوماتیک بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

آیا چاقی بعد از عمل پیکرتراشی لیپوماتیک دوباره برمی گردد؟

حجم سلول‌های چربی بعد از پیکرتراشی لیپوماتیک کاهش می‌یابد و میزان تکثیر این سلول‌ها هم کمتر می‌شود، بنابراین احتمال بازگشت چاقی بعد از عمل تقریباً پایین است. به ‌همین خاطر توصیه می‌شود که حرکات ورزشی و رژیم غذایی بعد از عمل در اولویت قرار بگیرند.

نحوه استفاده از گن مخصوص لیپوماتیک برای بعد از عمل چگونه است؟

پوشیدن گن به ‌صورت منظم بعد از عمل لازم و ضروری است. دست کم باید سه ‌ماه بعد از عمل گن بپوشید.

لطفا جهت مشاوره و تعیین وقت، با ما تماس بگیرید

٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٤ ٠٩١٢٠٤٤٣٧٧٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا