جراحی زیباییلیفت سینه

لیفت سینه چیست و با چند روش انجام می شود ؟

با استفاده از لیفتینگ می‌توان افتادگی سینه‌ها را کاهش داده تا نوک سینه در موقعیت بالاتری قرار بگیرد. حتی برخی افراد تمایل دارند، در حین عمل لیفت سینه اندازه آرئول‌ها (ناحیه تیره اطراف نوک سینه) را کاهش داده تا با فرم جدید سینه‌ها متناسب شوند.

احتمالا با عبارت لیفت سینه آشنایی دارید. بسیاری از خانم‌ها به دلایل مختلفی مثل افزایش سن یا شیردهی دچار افتادگی سینه می‌شوند. این موضوع برای برخی افراد ناخوشایند بوده و به دنبال روش‌هایی برای رفع آن هستند. امروزه با روش‌های مختلف لیفت سینه می‌توان افتادگی سینه را درمان کرده و باعث سفت شدن بافت پوست این ناحیه شد.

برای لیفتینگ سینه حتما به دنبال بهترین پزشکان متخصص زیبایی یا بهترین جراح پلاستیک باشید. در جلسه مشاوره پزشک در مورد عوارض این عمل زیبایی، نتیجه آن و روند بهبود سینه‌ها اطلاعات کاملی به شما ارائه می‌دهد.

لیفت سینه چیست؟

از لیفت سینه برای بالا بردن سینه‌های افتاده استفاده می‌شود. روشی کم‌تهاجم است، که برای رفع افتادگی سینه و سفت شدن پوست در این ناحیه کاربرد دارد. نتیجه لیفتینگ سینه، سینه‌هایی با شکل و فرم مطلوب است. لیفت سینه از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و هرساله تقاضا برای این عمل زیبایی افزایش می‌یابد.

با استفاده از لیفتینگ می‌توان افتادگی سینه‌ها را کاهش داده تا نوک سینه در موقعیت بالاتری قرار بگیرد. حتی برخی افراد تمایل دارند، در حین عمل لیفت سینه اندازه آرئول‌ها (ناحیه تیره اطراف نوک سینه) را کاهش داده تا با فرم جدید سینه‌ها متناسب شوند.

دلایل افتادگی سینه

با افزایش سن سینه‌ها دچار افتادگی می‌شود و حالت سفتی و فرم مناسب خود را از دست می‌دهند. دلایل افتادگی سینه متفاوت است. برخی از دلایل اصلی آن شامل موارد زیر است:

  • بارداری: در سینه رباط‌هایی به نام لیگامان کوپر وجود دارد، که باعث بالا ماندن سینه‌ها می‌شوند. در دوران بارداری با پر شدن و سنگین شدن سینه‌ها این رباط‌ها کشیده ‌می‌شوند. این کشش بعد از بارداری باعث افتادگی سینه‌ها می‌شود. فرقی ندارد، پس از بارداری، شیردهی داشته باشید یا نه. در هر صورت مقداری افتادگی در سینه‌ها اتفاق می‌افتد.
  • نوسانات وزن: تغییر در وزن می‌تواند باعث کشش در پوست سینه شود و در نتیجه سینه‌ها حالت ارتجاعی خود را از دست بدهند.
  • گرانش زمین: با گذشت زمان جاذبه زمین باعث کشیدگی در سینه‌ها و افتادگی در رباط‌های سینه می‌شود. این موضوع با افزایش سن کاملا طبیعی است.

چند روش لیفت سینه

لیفت سینه به دو روش جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود. لیفت سینه به روش جراحی (ماستوپکسی) پوست اضافی را از بین برده و با رفع افتادگی سینه باعث سفت شدن سینه می‌شود. البته بسیاری از بیماران روش‌های غیرجراحی را به دلیل کمتر بودن عوارض و دوره نقاهت انتخاب می‌کنند. در روش‌های بالا کشیدن سینه بدون جراحی هیچ برشی روی سینه ایجاد نمی‌شود و نیازی به بیهوشی نیست. بدون شک روش‌های غیرجراحی ایمن‌تر بوده و عوارض بسیار کمتری دارند. برای انتخاب بهترین روش لیفت سینه حتما با متخصص پوست با تجربه‌ای مشاوره داشته و انتظارات خود از عمل زیبایی با او در میان بگذارید.

1: لیفت سینه با نخ

در روش لیفت سینه با نخ به وسیله نخ‌های مخصوص پوست اطراف سینه‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود. در این روش از نخ‌های کوچک خاردار استفاده می‌شود. جراح زیبایی نخ‌ها را با استفاده از سوزن زیرپوستی وارد بافت پوست می‌کند. سپس نخ‌ها محکم می‌شوند. جراح نخ‌ها را به سمت بالا و نزدیک استخوان ترقوه می‌کشد. در این روش هیچ‌گونه برش و زخمی ایجاد نمی‌شود. نخ‌ها پس از یک تا دو سال جذب شده و نیاز به ترمیم دارند.


2: لیفت سینه به روش Caci

این روش در ابتدا برای درمان آسیب‌های عضلانی استفاده می‌شد. در لیفت سینه به روش Caci عضلات قفسه سینه مورد هدف قرار می‌گیرند. جراح با استفاده از یک دستگاه دستی به ماهیچه‌های اطراف سینه پالس‌های الکتریکی منتقل می‌کند. در نتیجه ماهیچه‌های سینه تحریک شده و سفت می‌شوند. ماندگاری این روش بلند مدت است.

این روش همانند دیگر روش‌های تقویت عضلات به زمان استفاده از دستگاه و فرکانس منتقل شده بستگی دارد. احتمالا جراح برای ایجاد نتیجه مطلوب استفاده از دستگاه Caci را چند بار در هفته و به مدت چند هفته تجویز کند.


۳: لیفت سینه با لیزر درمانی

لیزردرمانی با ایجاد پرتوهای انرژی قوی باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و تحریک تولید کلاژن می‌شود. لیزردرمانی برای رفع چین و چروک‌های عمیق، لک‌های پوستی و جای اسکار بسیار کاربرد دارد. با افزایش تولید کلاژن کشش پوست در ناحیه سینه افزایش پیدا می‌کند.

لیفتینگ در این روش موقتی و جزئی خواهد بود. برای ایجاد نتیجه مطلوب نیاز به درمان‌های مکرر است. این نکته را باید در نظر داشته باشید، که رباط‌های موجود در قفسه سینه مانند رگ‌های صورت نیستند. به همین دلیل نتیجه لیفت سینه به خوبی لیفت صورت با لیزردرمانی نخواهد شد.


4: لیفت سینه با ترماژ

روش دیگر برای تحریک کلاژن در این ناحیه لیفت سینه با ترماژ است. در این روش از امواج رادیویی برای سفت شدن فیبرهای پروتئینی پوست استفاده می‌شود. جراح برای انجام لیفت از دستگاهی به نام ترماکول (ThermaCool) استفاده می‌کند. این دستگاه امواج رادیویی را به لایه‌های عمیق پوست می‎‌فرستد. پس از درمان می‌توان سفت شدن پوست را بلافاصله احساس کرد.

برای ایجاد نتیجه مطلوب باید درمان با ترماژ را تکرار کرد. زیرا نتیجه لیفت در این روش موقت است. پزشکان از لیفت با ترماژ برای رفع افتادگی‌های خفیف استفاده می‌کنند. در افتادگی‌های شدید این روش کاربردی ندارد.


۵: لیفت سینه با پلاسما

این روش یک فناوری جدید در سفت شدن سینه‌ها محسوب می‌شود. برای لیفتینگ سینه انرژی پلاسما سرد به لایه‌های پوست منتقل می‌شود. این انرژِی باعث انقباض پوست شده و به تولید کلاژن جدید کمک می‌کند.با استفاده از این روش اثرات جوان‌کننده در ناحیه مورد نظر مشاهده می‌شود. در لیفت سینه با پلاسما همانند روش ترماژ دستگاه روی پوست قرار گرفته و انرژی پلاسما باعث سفت شدن سینه‌ها می‌شود. پس از انجام لیفتینگ با پلاسما نتایج قابل مشاهده است. اما نتایج اصلی پس از چند ماه و تولید کلاژن جدید مشاهده می‌شود.


6: لیفت سینه به روش VBL

در روش VBL با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) سینه‌ها لیفت می‌شوند. این پلاسما از خون خود شخص به دست می‌آید. این روش به تنهایی نمی‌تواند مشکل افتادگی سینه‌ها را درمان کند. اما گردش خون را در این ناحیه افزایش داده و چین و چروک‌ها و زخم‌ها را تا حدودی برطرف می‌کند. تزریق پی‌آرپی باعث بهبود وضعیت پوست و تولید کلاژن و الاستین جدید می‌شود. با استفاده از روش VBL می‌توان به سفت شدن سینه‌ها و بهبود رنگ پوست کمک کرد.

VBL همانند دیگر روش‌های زیبایی سینه توسط جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی انجام می‌شود. نتایج در این روش پس از چند ماه قابل مشاهده است و تا چند سال ماندگاری دارد. این روش برای خانم‌های باردار، شیرده و همچنین افراد دارای سرطان سینه توصیه نمی‌شود.


۷: لیفت سینه با تزریق بوتاکس

در روش لیفت سینه با تزریق بوتاکس از سم بوتولونیوم استفاده می‌شود. این سم عصب و ماهیچه‌ها را در زیر پوست فلج کرده و به طور موقت از کار می‌اندازد. کم شدن حرکت ماهیچه‌ها باعث ایجاد سطح صاف روی پوست می‌شود. بوتاکس در ابتدا برای از بین بردن چین وچروک و رفع خطوط معرفی شد. اما در حال حاضر برای درمان میگرن مزمن نیز از بوتاکس استفاده می‌شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا